oktober 2021 - Het belang van ventileren

30-09-2021 om 13:45 uur

24-uur per dag ventileren is belangrijk voor gezonde lucht in huis. Ook in de herfst en winter draagt ventileren bij aan minder vocht in de woning. Daarnaast beperkt ventileren de overdracht van luchtweginfecties, zoals COVID-19.
Informatie over ventileren: https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/ventilatie/

Hoe ventileer jij? En merk je dat ventileren goed is voor je gezondheid? Wat doe je als je niet goed kunt ventileren?

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 16:03 uur

Ik heb roosters in mijn ramen altijd 24 uur per dag open. En als ik 's ochtends opsta tot ik de deur uit gs ook het raam in de slaapkamer en tijdens het koken meestal wel de balkondeur. Verder sowieso de mechanische ventilatie aan tijdens douchen en koken tot het zichtbare vocht weg is.

Login of registreer om te reageren
04-10-2021 om 19:09 uur

ja hoor, hier ook altijd de roosters/ramen open.
maar natuurlijk niet bij brand, vuurwerk, hooikoorts hoog etc. Dan wacht ik even totdat t wel weer open kan :-)

Login of registreer om te reageren
11-10-2021 om 08:23 uur

Hier ook altijd de roosters open/

Ik vind het interessant dat "minder vocht in de woning" in de winter als positief wordt benoemd. Ik laat juist de hele winter een luchtbevochtiger overuren draaien omdat ik van die droge lucht ga hoesten. We hebben ook allemaal wat anders :P

Login of registreer om te reageren
18-10-2021 om 11:27 uur

Hoe ventileer jij?
Elke ochtend gaan de balkondeur en het slaapkamerraam open.
En als het mogelijk is, staat het slaapkamerraam op een kier. Helaas is dat in de herfst en winter nog al eens onmogelijk door houtrook.

En merk je dat ventileren goed is voor je gezondheid?
Door de frisse lucht voel ik mij beter.

Wat doe je als je niet goed kunt ventileren?
Dan gaat de airco een tijdje aan.

Login of registreer om te reageren
19-10-2021 om 18:22 uur

Is er nog iemand die last heeft van zwaveldioxide wolk van vulkaan op La Palma?

Login of registreer om te reageren
21-10-2021 om 06:44 uur

Nee hoor, rotte eieren gooi ik altijd weg. :-&

Login of registreer om te reageren
26-10-2021 om 17:54 uur

Bij ons staat de slaapkamerdeur altijd open omdat er nog een serre aangebouwd is. Hieroor kunnen we daar goed ventileren. De woonkamer is iets lastiger. Wel staan altijd de roosters open, maar ik heb geen ramen die open kunnen.

Login of registreer om te reageren
01-11-2021 om 10:27 uur

Dankzij een afgekeurd ventilatie systeem in onze woningblok hebben wij geen enkele mogelijkheid tot ventileren !!

Login of registreer om te reageren
12-11-2021 om 09:17 uur

Wij gaan vandaag een Winix Zero luchtreiniger kopen, hopelijk helpt het, want 's nachts kan gewoon het raam niet meer open door de houtkachels.

Login of registreer om te reageren
13-02-2023 om 10:28 uur

Ik heb astma, en dan van de scherpe geurtjes. Wij hebben nieuwe buren met een houtkachel. Ramen open zetten is geen optie Ben nu aan de prednisolon, al voor de 2 e keer. . Denken nu aan een luchtreiniger in huis. De een zegt, neem een ionisator of iets met een hepafilter. Hebben jullie hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren