Nieuw

13-09-2021 om 16:44 uur

Hallo,
Ik ben ook nieuw op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben Miets 59 jaar en al levenslang astma patient. De laatste jaren zijn mijn exacerbaties steeds van langere duur maar nooit erg genoeg voor een opname ( is 1x gebeurd). Ik vind het moeilijk te accepteren die lange zieke periodes en het steeds weer ziek melden. Ik werk in de gezondheidszorg en pik elk virus op. Nu heb ik kleinkinderen die ook vaak verkouden zijn dus ik kan de lol wel op. Ik hoop hier op dit forum het gevoel te krijgen dat ik niet alleen sta.

Login of registreer om te reageren
13-09-2021 om 21:39 uur

Welkom en u bent zeker niet alleen. Gelukkig zijn opnames vaak niet nodig, maar maakt het wellicht lastiger om rust te pakken?

Lange exacerbaties zijn heel vervelend. Heeft u een idee waarom ze langer duren? Soms is er geen peil op te trekken en soms is het wel te achterhalen. Ik vind het ook lastig om me eraan over te geven en ga vaak nog over mijn grenzen heen wat het herstel niet bevordert…

Login of registreer om te reageren
14-09-2021 om 16:19 uur

Welkom.

Absoluut heel vervelend, alle infecties meenemen. Met alle gevolgen van dien. Laat staan het accepteren daarvan.
Op dit forum zijn zeker meer mensen actief met vergelijkbare problemen. Grasduin maar eens via de zoekfunctie, dat geeft mogelijk al veel herkenning.

Exacerbaties die niet erg genoeg zijn voor opname lijkt mij wat kort door de bocht. De ene exacerbatie is de andere niet, dat klopt.
Soms word je juist niet opgenomen omdat ze bang zijn dat je tijdens een opname een extra infectie oploopt en daarmee slechter af bent dan bij thuis blijven. Bij thuis een exacerbatie uitzieken ben je dus niet per se minder ziek dan wanneer je wel opgenomen wordt. Hopelijk leg ik het een beetje goed uit wat ik bedoel.

Succes en sterkte

Login of registreer om te reageren