Xolair

18-08-2021 om 20:31 uur

Hoi,

Zoals verschillende onder jullie, gebruik ik ook Xolair om mijn astma onder controle te krijgen. Tot nu toe heb ik het altijd in het ziekenhuis in mijn armen (elke arm 1 spuit) gekregen, maar ik hoop het zelf te mogen spuiten in de toekomst. Waar spuiten jullie de Xolair? Mijn longarts gaf aan dat buik of bovenbenen mogelijke plaatsen zijn.

Bedankt!

Login of registreer om te reageren
22-08-2021 om 13:44 uur

@Tamia oh ik hoop voor je dat het lukt! Ik heb inderdaad na 4x in het ziekenhuis spuiten toestemming gekregen om thuis te mogen spuiten van mijn longarts.
En lastig soms dat het zo wisselend is per land. Hoop dat de link ook een beetje helpt qua voorbereiden/info inwinnen over het zelf toedienen:)

Hier (bij mijn ziekenhuis) krijgen wij een briefje mee en voor het spuiten moet je dus nagaan of je geen koorts hebt, geen opvlamming van je astma hebt, geen diarree of braken etc is dat het geval dat je dat wel hebt dan overleg je met je longarts (of longverpleegkundige vaak in mijn geval die het met de arts overlegd) of je op dat moment wel of niet mag spuiten. Misschien ook iets om aan te geven als je het bespreekt?

Login of registreer om te reageren
22-08-2021 om 18:29 uur

@Nckiie : bedankt, het is zeker interessante informatie en het is altijd interessant te weten waarop anderen letten. Uiteraard wil ik het wel veilig doen! Aangezien ik heel regelmatig misselijk ben, zal ik alleen maar niet te hard letten op het braken ;). Mijn maag is gewoon niet echt tevreden met de onderhoudsantibiotica die ik slik en de overvloedige slijmproductie van mijn longen.

Toen ik het in het ziekenhuis kreeg, is het nooit uitgesteld. Ze gaven het zelf tijdens hospitalisaties. Het was toen eigenlijk wel gezellig om het in het ziekenhuis te krijgen, want op die manier heb ik toch wat andere patiënten met ernstig astma leren kennen. We waren altijd de lawaaimakers in de wachtzaal. Ik was enkel de benjamin van de groep.

Leven tussen 2 landen is niet altijd eenvoudig, maar zo kan ik wel het positieve nemen van elk land. Elk nadeel heeft zijn voordeel ;).

Login of registreer om te reageren
23-08-2021 om 07:19 uur

@Tamia uiteraard dat je het veilig wil doen! Ohja nog een tip: niet voorzichtig prikken maar gewoon erin darten haha, dan voel je de naald 9 van de 10 keer niet:D

Ik heb aparte afspraken met mijn longarts. Ik heb regelmatig last van mijn buik dus daar hoef ik niet op te letten tenzij het ineens heel drastisch veranderd. Ik heb zo vaak verhoging dat ik pas bij 38,5 hoef te bellen om te overleggen en anderen al eerder.
Bij mij in het zkh ben ik 1x doorgestuurd naar de seh maar toen alsnog de dupi gehad en verder ook tijdens abkuren, stootkuren etc mocht ik altijd spuiten inderdaad. Alleen als ik een paar dagen koorts heb stellen ze het liever uit. Hier wordt het op de dagbehandeling gegeven door een verpleegkundige.

Zeker dat elk nadeel zijn voordeel heeft en the best of both worlds?:p

Login of registreer om te reageren
25-08-2021 om 06:11 uur

Bedankt @Nckiie . Ik ga get zeker met mijn longarts bespreken.

Login of registreer om te reageren
23-09-2021 om 14:02 uur

Ik krijg dit medicijn ook sinds een paar maanden. Vandaag de 4e prik gehad maar merk nog niets. Wanneer begon het bij jullie te werken?

Login of registreer om te reageren
23-09-2021 om 15:09 uur

Bij mij wel redelijk snel maar geleidelijk. Ik merkte op een gegeven moment dat ik steeds minder noodmedicatie gebruikte. Binnen zestien weken zou je effect moeten hebben

Login of registreer om te reageren
24-09-2021 om 09:21 uur

@Henri87 : krijg je om de 2 weken of om de 4 weken Xolair? Bij mij duurde het ook zeker 2 maanden vooraleer ik enig positief effect voelde.

Login of registreer om te reageren
24-09-2021 om 14:13 uur

Bedankt voor jullie reacties. Ik krijg ze om de 4 weken. Er zijn nu 3 maanden voorbij, maar merk er nog niets van eigenlijk. Ik hoopte vooral iets minder vermoeid te gaan worden en wat beter bestand tegen prikkels.

Login of registreer om te reageren
16-10-2021 om 06:57 uur

Ik heb Xolair voor de eerste keer zelf gespoten (onder toezicht van een arts) en dat ging heel goed 😊. Bedankt voor alle adviezen, het heeft mij zeker geholpen.

Login of registreer om te reageren
17-10-2021 om 16:27 uur

Wat fijn dat je het zelf mag doen. Dat scheelt zoveel!

Login of registreer om te reageren