Somber door Foster

19-07-2021 om 08:23 uur

Hoi!
Zijn er hier op het forum mensen die ook somber of depressief worden als ze Foster gebruiken? Ik heb een depressie en ik zal niet zeggen dat het door de Foster komt, maar ik heb wel het idee dat het dat aanwakkert. Zoals de depressie ook mijn astma aanwakkert.. Welk bestanddeel zou het dan veroorzaken?
Zijn er mensen bij wie het na overstappen op een andere puffer beter ging?
Bedankt voor het lezen!

Login of registreer om te reageren
19-07-2021 om 09:26 uur

Het is een bijwerking die denk ik door de beclometason erin wordt veroorzaakt. Volgens mij heeft elke inhalatiecortico deze mogelijke bijwerking, maar het kan zijn dat je bij de een wel last hebt ervan en bij de ander niet. Goed aangeven bij je arts er zijn zoveel puffers dat er vast een voor jou is waarbij je depressieklachten niet extra worden getriggerd:)

Zelf heb ik er geen last van gelukkig, hopelijk kom je snel tot een juiste medicatiecombinatie waarbij alles in harmonie is. Succes!

Login of registreer om te reageren
15-08-2021 om 12:41 uur

Late reactie: en ik maar denken dat mijn somberheid met die Foster tussen de oren zat. Dank je wel @Nckiie.

En toch: met de Nexthaler, mijn meeneempuf met dezelfde werkzame stoffen, heb ik er minder last van.

Login of registreer om te reageren
15-08-2021 om 14:49 uur

Dezelfde werkzame stoffen kunnen er in een andere verhouding in zitten.

Login of registreer om te reageren