dekkerswald of heideheuvel (merem)

15-01-2020 om 19:19 uur

hallo allemaal,

ik zie dat in December ook al iemand heeft gevraagd of er mensen zijn met ervaring met een van deze centra en toen niet veel reactie op kwam.
Ik heb het forum al doorgespit op ervaringen maar het zijn vaak ervaringen van wat langer geleden.
Vandaag te horen gekregen dat de longarts me wil doorsturen naar 1 van deze centra voor klinische revalidatie. Ik heb instabiele astma en in december een opname gehad maar ik kan nog steeds zo goed als niks. Als ik 2x een trap ben opgelopen heb ik gummi benen, extreem moe en benauwd. Ik kan letterlijk nog geen 20 meter lopen op dit moment.
Dat is schrikken want ik sportte voor de longaanval 2x in de week wat goed ging.

Is er iemand die in beide instellingen is geweest en me kan vertellen wat de verschillen zijn? uit wat ik zo zie op het forum lijkt het alsof er meer mensen naar merem gaan. Ik heb niet de energie om naar beide centra te gaan om een kijkje te nemen.

Ook zou ik willen weten wat mensen hebben gedaan om het thuis zo goed mogelijk geregeld achter te laten. Ik heb een man met autisme en een kind. Dus eigenlijk wil ik niet weggaan.. maar de longarts zei: als je niet gaat en je valt helemaal weg dan hebben ze niks meer aan je. Harde uitspraak maar komt wel binnen dat het nodig is dat ik ga revalideren.
Zie ook wel op of er niet veel bejaarde mensen zijn, niet dat ik de jongste ben met 47 jaar. Ligt er natuurlijk maar net aan wat zich aangemeld heeft waar je mee in de groep komt te zitten.

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 20:53 uur

Hoi ik verblijf nu momenteel op merem ik ben 30 december opgenomen en 4, maart klaar. Ik heb onwijs veel aan pmt ik zit op de afdeling de schakel nu dat is verpleegkundige afdeling ik mag volgende naar het hoogt naar boven ik heb zeker veel geleerd en vooral aan grenzen leren aangeven en voelen. De mensen waar ik mee verblijf zijn super lief ik moet nu nog 4 weken en ook ik moet eerlijk bekennen ik heb meer van de mensen en de omgeving geleerd. En ik heb ook 4 maanden moeten wachten voor opname maar vooralsnog het is het wachten waard. Oha zwemmen zitten er niet meer standaard in het parket maar ik heb het wel gekregen heerlijk ik geniet er elke keer weer van en op de plataan zit er mensen met verschillende longziekte het is niet alleen astma en copd. Groetjes oda

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 20:55 uur
Reactie op Juno92

@Mo_ met behandelaren helaas. Patiënten tsja zat 1 rotte tussen van iedereen die er zat en zat niet bij mij op de groep en weinig last van gehad, alle patiënten waren juist enorm aardig en hebben me misschien nog meer geholpen dan het personeel achteraf gezien. Enorm blij dat ik sommige mensen heb leren kennen. Ik zou zeggen luister naar je gevoel. Mensen met huishouden kregen rust van klinisch revalideren dat weet ik wel.

Op hh zit op plataan astma en copd door elkaar en dan heb je nog de ziekenboeg zit ook van alles en het hoofdgebouw heet nu de kastanje maar weer niet of de afdeling nog steeds ‘t Hoogt heet. Daar zitten de mensen die meer ADL afhankelijk zijn, zoals wassen, aankleden etc.
En wat een wachttijden he! Ik heb uiteindelijk van de max 6 weken na intake er ook nog 12 kunnen wachten, vandaar dat de wachttijden zijn veranderd.
PMT is een van de meest postieve ervaringen die ik had en ik zou die therapeut weer willen!!! Agnes is met zwemmen ook grappig haha maar de rest heb ik niet zoveel mee, ja dr. De Vries is enorm aardig en heeft me wel goed behandeld en geholpen en naar huis gestuurd toen ik te ziek was en mogelijk griep had:p dat heeft het ook gemaakt dat terugkomen moeilijker werd, moest toen naar de ziekenboeg daarna en daar is het mis gegaan. Ging van totale vrijheid naar voor mijn gevoel geen eigen regie meer met vele miscommunicaties.

Maar echt PMT veel aan gehad en enorm blij met de mensen die ik heb leren kennen, we spreken nog steeds af met elkaar! Je maakt er hopelijk voor jou ook wel vrienden voor het leven:) dat was enorm positief en je hoeft niemand uit te leggen waarom je je opsluit in je kamer etc.

Precies zoals je zegd vrienden voor het leven en zeker heel veel geleerd

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 21:03 uur

En

Reactie op Oda33
Hoi ik verblijf nu momenteel op merem ik ben 30 december opgenomen en 4, maart klaar. Ik heb onwijs veel aan pmt ik zit op de afdeling de schakel nu dat is verpleegkundige afdeling ik mag volgende naar het hoogt naar boven ik heb zeker veel geleerd en vooral aan grenzen leren aangeven en voelen. De mensen waar ik mee verblijf zijn super lief ik moet nu nog 4 weken en ook ik moet eerlijk bekennen ik heb meer van de mensen en de omgeving geleerd. En ik heb ook 4 maanden moeten wachten voor opname maar vooralsnog het is het wachten waard. Oha zwemmen zitten er niet meer standaard in het parket maar ik heb het wel gekregen heerlijk ik geniet er elke keer weer van en op de plataan zit er mensen met verschillende longziekte het is niet alleen astma en copd. Groetjes oda

En ik ben trouwens 34 jaar en er zijn meerdere mensen van deze leeftijd en bejaarde mensen kunnen ook heel leuk en gezellig zijn 😋 hahaha kwa longinhoud heb ik net zoveel meschien wel als een bejaarde hahah hoef je eigen ook niet te vergelijken

Login of registreer om te reageren
08-02-2020 om 22:15 uur

Haha ja in mijn tijd zaten we ook met 5 onder de 30 ofzo en nog paar tussen 30 en 40 je zit echt met alle leeftijden.
Ik heb ook op de schakel gelegen, maar ging van plataan naar schakel, dat had beter andersom gekund voor mijn beleving. Maar PMT heb ik echt het meeste aan gehad, baalde dat het ook maar 6x was.

Voor zwemmen moet je inderdaad hard je best doen om dat voor elkaar te krijgen, zeker bij bepaalde longartsen! Het is een chloorarm zwembad en douchen voor het zwemmen is aanbevolen dan is de benauwdheid minder aanwezig, het nieuwe zwembad is echt enorm mooi. Zwemtherapie was voor mij fijner dan de gewoon bewegen in de zaal, moest echt even schakelen maar was uiteindelijk blij dat ik mocht zwemmen!

Login of registreer om te reageren
12-06-2021 om 20:36 uur

lang geleden dat ik dit topic aanmaakte.. eindelijk gaat het nu dan beginnen. Over 2 weken (nadat het meerdere keren werd uitgesteld door corona) kan ik gaan starten bij Dekkerswald :) Ik ben benieuwd!!

Login of registreer om te reageren
14-06-2021 om 08:48 uur

Ik begin ook op Dekkerswald op 21 juni.
Een goed team zit daar klaar.
Ben hier al eerder geweest dus weet wat me te wachten staat.
Groetjes Bert

Login of registreer om te reageren
14-06-2021 om 20:01 uur

Ik heb poliklinisch gerevalideerd in Breda in 2001 en in 2012 heb ik 3 maanden intern in Hilversum gezeten. Ik kan het je aanraden het was een fantastisch gezellige leerzame periode bij hele fijne mensen.

Login of registreer om te reageren
15-06-2021 om 21:29 uur

Misschien komen we elkaar tegen Bert.
Begreep dat alles vrij gescheiden is nu.

Login of registreer om te reageren