Morfine

30-03-2021 om 08:50 uur

Hallo allemaal.
Wie heeft er ervaring met morfine drank? Bij longemfyseem gold 4.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
15-04-2021 om 10:50 uur

Hallo Allemaal.
Ik gebruik nu bijna een week de morfine 1x daags
Het er is een wereld voor me open gegaan.
Allemaal al ast een fijn weekend.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
15-04-2021 om 11:22 uur

Wat fijn voor je, Marianne. Heerlijk dat het voor je werkt.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
15-04-2021 om 13:40 uur
Reactie op paenhulst

Hallo Allemaal.
Ik gebruik nu bijna een week de morfine 1x daags
Het er is een wereld voor me open gegaan.
Allemaal al ast een fijn weekend.
Groetjes Marianne

Wat enorm fijn!! 1x per dag is mooi en minimaal dus als 't dan al zoveel doet is 't helemaal fijn!! Geniet ervan, fijn weekend ook 😘

Login of registreer om te reageren
24-08-2021 om 19:16 uur

Dag Marianne,
Ik ben benieuwd hoe nu na aantal maanden je ervaringen zijn. Ik begon net als jij, 1 x per dag en het werkte en was ook heel blij. Nu nog steeds. Ik gebruik het nu 4 weken. Vast 1 x per dag. Ongeveer 3 x per week 2 x . En ik heb nu 2 situaties gehad waar ik het innam bij een erge benauwdheidstoename. Het helpt en het fijne is dat ik zelf weer een handelingsperspectief heb om de benauwdheid ( ook al is het het gevoel) te verminderen.
Groet Greet

Login of registreer om te reageren
22-09-2021 om 06:46 uur
Reactie op EmmaW

Morfine is geen luchtwegverwijder. De benauwdheid wordt niet minder, alleen de scherpe kantjes in hoe het voelt worden eraf gehaald.
Vergelijk het met een pijnstiller: de oorzaak van de pijn haal je niet weg, alleen voel je de pijn wat minder.

Hoi Emma,het is waar dat morfine geen luchtwegenverwijderaar is,maar ik gebruik MS Contin,langwerkende morfine tabletten,niet vanwege mijn COPD stage 3 maar vanwege ernstige chronische pijn,maar door de morfine heb ik het echt nooit benauwd,mijn longinhoud is 45%. Ik heb dit nagevraagd bij mijn longarts,hier op Curaçao en zij zei,dat morfine wel de benauwdheid onderdrukt of zelfs helemaal weg kan nemen. Nu gebruik ik wel een hoge dosis morfine,30 mg in de ochtend en 30 mg in de avond. Morfine wordt ook gegeven aan mensen met COPD stage 4,The end stage,juist vanwege dit gunstige effect van morfine. Ik denk dat de dosis die de meeste mogen gebruiken,te laag is om dit effect van morfine te voelen. Groetjes Richard.

Login of registreer om te reageren
25-09-2021 om 11:46 uur

@Richard50, welkom terug, morfine wordt nu eerder gegeven, ook soms bij copd 3, vroeger werd dit alleen in de palliatieve fase voorgeschreven, doordat veel mensen door morfine meer kwaliteit van leven ervaren is dit aangepast.
Hele hoge doseringen geven ze liever niet, aangezien het ook averechts kan werken en juist meer benauwd kunnen maken bij teveel mg/ml.
Ik gebruik oramorph, in flacons Max 4x per dag ong 5 ml
Het neemt het verstikkende gevoel eraf maar benauwd blijf ik wel
Die hoge dosis kan echt niet iedereen hebben, kan echt gevaarlijk zijn.
Plus het is prettiger om niet gelijk teveel te nemen, bij nood kun je dan evt nog opvoeren.

Login of registreer om te reageren