Morfine

30-03-2021 om 08:50 uur

Hallo allemaal.
Wie heeft er ervaring met morfine drank? Bij longemfyseem gold 4.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 09:15 uur

Hoi @paenhulst, of Marianne :)

Ik gebruik al meer dan 1,5 jr morfine,oramorph drank, ik heb vaak de kleine flacons,makkelijk om mee te nemen.
Ook wel een een flesje gehad met spuitje, om zelf te doseren,
Het helpt wel iets, verwacht niet teveel maar ik heb vaak ernstige aanvallen dan mag ik maximaal 4 x per dag nemen.
Wanneer het heel erg is en ik er paniek bij krijg,gebruik ik er ook een halve oxazepam bij.
De oramorph zorgt er voor dat je de benauwdheid minder ervaart, sommige gebruiken het ook 3 x per dag om iets meer te kunnen, ik gebruik het echt in nood,maar is nu meestal wel standaard 2 x per dag al.
Ik ben zelf heel blij met dit middel,'t helpt iets! 1 tip:gebruik echt de zakjes Macrogol erbij ivm verstopping,heb ooit op m'n kop gestaan vd pijn, ik raakte helemaal verstopt, nu gebruik ik elke dag een zakje erbij.
Sterkte, als je nog vragen hebt, mag altijd!
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 12:21 uur

Hoi Jolien.
Haha het is Marianne.
Dank je voor de reactie.Ja ik heb een doos vol met Macrogol gekregen.
Wat bedoel je met iets? Ik hoop toch al ik het ga innemen ( net gehaald) dat ik toch wel meer kan en minder benauwd ben.
Wat gebruik je aan longmedicatie?
En ben je er erg suf van?
Jolien ik hoor je groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 14:36 uur

Morfine is geen luchtwegverwijder. De benauwdheid wordt niet minder, alleen de scherpe kantjes in hoe het voelt worden eraf gehaald.
Vergelijk het met een pijnstiller: de oorzaak van de pijn haal je niet weg, alleen voel je de pijn wat minder.

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 14:58 uur

Hoi Emma.
Yes ik weet het dat het geen luchtverwijderaar is. Maar ik wil gewoon de ervaring weten.
Dit is nieuw.Maar fijn dat je reageerde.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 15:01 uur

Klopt precies zoals @EmmaW omschrijft, de benauwdheid zit er gewoon maar wordt onderdrukt, je ervaart 't minder.
Ik bedoel met iets:dat het bij mij het ergste eraf haalt maar benauwd blijf ik, ik kan wel iets meer maar tis geen wondermiddel, het helpt echt maar is ook per persoon verschillend.
De 1 helpt het heel goed, bij mij haalt 't net de ergste benauwdheid weg, of niet weg maar onderdrukt het.
Ik gebruik verder:foster 4x2,berodual 8x1,spiriva 2 pufjes, prednison 5 mg onderhoud, soms kuurtjes pred en ab en vit D, met calcium, alendronine botontkalking... En macrogol veel :) ik gebruik nu standaard 2x morfine per dag ong, soms tot 4x per dag...
Succes en sterkte, 😘

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 15:41 uur

Hoi Goudvisje.
Ik schrok wat je gebruikte.Erg heftig.Dankjewel voor de info.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 22:19 uur
Reactie op paenhulst

Hoi Goudvisje.
Ik schrok wat je gebruikte.Erg heftig.Dankjewel voor de info.
Groetjes Marianne

Oef niet schrikken,ik heb er ook astma bij, en allergieΓ«n dus gebruik hierdoor ook meer pufjes ..combinatie van ernstig copd en astma.
Gebruik ook nog een allergietablet,was ik vergeten maar lang niet iedereen heeft dit, sommige ook nog veel meer..
Ook met astma gebruiken sommige veel medicijnen.
Laat je niet afschrikken daarom schrijf ik eigenlijk nooit mijn medicijnen op, het was omdat je het vroeg,want het zegt niets over jou,ik zit echt in een ander traject inmiddels dus kun je niet vergelijken.
In het begin werd ik wat suf vd morfine , nu minder maar bij 3 of 4 x per dag wel dan vindt mijn man mij nog weleens zittend op de stoel te slapen...rust ik toch :)
Sterkte en hoop dat de morfine voor jou wat meer bewegingsvrijheid geeft,liefs 😘

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 14:34 uur

Hoi Goedvisje.
Bedankt voor je lieve woorden.
Jij ook veel sterkte.
Groetjes Marianne πŸ€πŸ€πŸŒ·πŸŒ·πŸŒ·πŸŒ·

Login of registreer om te reageren
09-04-2021 om 09:20 uur

Goedemorgen.
Vandaag de moed gevonden om het in te nemen de morfine.
Ik ben heel voorzichtig blij.Fijn weekend allemaal.
Groetjes Marianne πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸŒ»πŸŒ»πŸŒ»

Login of registreer om te reageren
09-04-2021 om 09:31 uur
Reactie op paenhulst

Goedemorgen.
Vandaag de moed gevonden om het in te nemen de morfine.
Ik ben heel voorzichtig blij.Fijn weekend allemaal.
Groetjes Marianne πŸ€πŸ€πŸ€πŸ€πŸŒ»πŸŒ»πŸŒ»

Wat fijn,ik begon ook heel voorzichtig met precies wat ik mocht! Geen ml meer,daarna toen ik er goed tegen kon mocht ik meer ml na overleg longarts.
Een klein beetje minder merken van benauwdheid , voelt al zo goed, hoop zo dat het veel doet voor je!
Het wordt nu steeds vaker voorgeschreven,mijn zus heeft dit nu ook sinds kort,omdat ze denken dat mensen hierdoor weer meer durven te bewegen,is ook zo merk ik.
Echt fijn Marianne,een goed weekend gewenst met een stukje hoop! πŸ₯°πŸ€

Login of registreer om te reageren