Invloed van COPD op je werk ?

20-08-2005 om 14:46 uur

Wat zijn de invloeden van COPD ten opzichte van het werk dat je verricht danwel hebt verricht in het verleden ?

Ben je er wellicht door afgekeurd, ben je minder gaan werken of ben je misschien ander werk gaan doen ? Kortom, wat is er wezenlijk voor je verandert; als er iets is verandert.

Hoe is het eventuele begrip van je collega's of leidinggevende op het feit dat je COPD hebt ?

Ik ben benieuwd naar diverse reacties en ervaringen  :)

Login of registreer om te reageren
23-08-2005 om 11:07 uur

Wat zijn jou ervaringen ermee ??
ik zit nog in een proces dus kan hier nog net niets over vertellen
wie weet jij wel  ;)

Login of registreer om te reageren
23-08-2005 om 12:32 uur
Reactie op Lia

Wat zijn jou ervaringen ermee ??
ik zit nog in een proces dus kan hier nog net niets over vertellen
wie weet jij wel  ;)

Dat zal lastig beoordelen worden voor iemand die geen COPD heeft maar astmatisch is  :s)
Zie onder meer: Astma; welke medicijnen ?

Login of registreer om te reageren
23-08-2005 om 13:44 uur

Nee ik ben wel onder Copd met longemfyseem ondergebracht.
ik werk momenteel een half jaar niet om de longonsteking die ik had weg  te laten trekken.
Dat is nu nagenoeg weg
heb nog wel last van mijn ribben
maar de longarts dacht dat het een kneuzing kan zijn van het niezen :)
mal he

Login of registreer om te reageren
24-08-2005 om 23:59 uur
Reactie op Lia

Nee ik ben wel onder Copd met longemfyseem ondergebracht.
ik werk momenteel een half jaar niet om de longonsteking die ik had weg  te laten trekken.
Dat is nu nagenoeg weg
heb nog wel last van mijn ribben
maar de longarts dacht dat het een kneuzing kan zijn van het niezen :)
mal he

Zo, dat is lang zeg, 6 maanden. Dan werd het ook wel tijd dat je van je longontsteking af bent.
Ben je van plan binnenkort weer aan het werk te gaan, al dan niet part-time ? Lijkt me moeilijk namelijk, om weer terug te gaan en te wennen aan het werk na zo'n lange periode. Ik hoop, dat het goed zal verlopen mocht je weer aan het werken gaan danwel worden gestuurd.

Login of registreer om te reageren
10-09-2005 om 11:49 uur

hoi lia

ik wil even mijn ervaringen van paar jaar geleden met jullie delen,ben toen ook langere periode thuis geweest vanwege extreme kortademigheid.
wil je op het hart drukken om heel langzaam je werkzaamheden te hervatten,zodat je het weer langzaam op kunt bouwen.
ik zelf ben eerst nog hele poos op therapeutische bassis gaan werken,je blijft dan in ziekte wet.je kunt dan langzaam kijken wat je evt weer aan kunt.
moet dan voor jezelf kijken wat haalbaar is bv halve dag om te beginnen,en zo steeds verder uitbouwen tot jou maximum.
dit alles werkt het beste in goed overleg met arbo  en werkgever,moet zeggen dat ik daardoor nu weer voor de volle 100% er tegen aan kan.
ik heb het geluk dat ik mijn eigen tijd in kan delen,zodat ik als het dag wat minder gaat ik stapje terug kan doen.
succes met alles marit

Login of registreer om te reageren
07-11-2005 om 19:00 uur
Reactie op marit

hoi lia

ik wil even mijn ervaringen van paar jaar geleden met jullie delen,ben toen ook langere periode thuis geweest vanwege extreme kortademigheid.
wil je op het hart drukken om heel langzaam je werkzaamheden te hervatten,zodat je het weer langzaam op kunt bouwen.
ik zelf ben eerst nog hele poos op therapeutische bassis gaan werken,je blijft dan in ziekte wet.je kunt dan langzaam kijken wat je evt weer aan kunt.
moet dan voor jezelf kijken wat haalbaar is bv halve dag om te beginnen,en zo steeds verder uitbouwen tot jou maximum.
dit alles werkt het beste in goed overleg met arbo  en werkgever,moet zeggen dat ik daardoor nu weer voor de volle 100% er tegen aan kan.
ik heb het geluk dat ik mijn eigen tijd in kan delen,zodat ik als het dag wat minder gaat ik stapje terug kan doen.
succes met alles marit

heb je veel steun gehad van jouw werkegever en de arbo-arts ?
Niet ieder bedrijf gaat er even goed mee om, maar zo te zien heb jij het getroffen.

Login of registreer om te reageren
25-11-2005 om 22:14 uur

ja ik vind dat ik door de arbo goed ben geholpen
langzaam aan hebben ze me weer in het werk proces gedaan
ik wou zelf al veel eerder aan de slag maar dat vond de arts niet verantwoord
we zijn het wat uren gaan proberen maar ik werd gelijk weer ziek
nu op een totaal andere werkplak heb ik nergens last van
geen pijn meer in de spieren en botten
ik kan me geluk niet op
ja tuurlijk benauwd zijn en slijm in je keel dat kan niet anders he met copd
maar de pijn bijna voledig weg dat is toch heerlijk
alleen bij mijn linker long waar de kwab van is aangetast doet het nog wat zeer met draaien en zo in bed maar ooooo dat is niks vergeleken bij wat ik had
soms een extra pufje en ik kan weer door
heerlijk
ik hoop voor ieder hier, dat ook jullie positeive dingen  mogen beleven
Liefs Lia

Login of registreer om te reageren
05-12-2005 om 12:43 uur

Invloed bij mijn nieuwe baan heb ik gelukkig niet. Heel fijn want het is daar heel zuiver en schoon, dus ik tref het ook zeker wel bij mijn nieuwe baan.  *O* Pas is er ook nog een algemeen rookverbod in gegaan dus ook in de kantine dus ja wat wil ik nog meer.  ^O^

Ik wou eerst eigenlijk wel heel graag gaan werken in de zorg, maar dat kon dus niet vanwege mijn Copd.
Want dan gingen ze je bij mensen inplannen waar je hard nodig was, maar dan kwam er voor mijn een probleem om de hoek kijken van...dat er wel eens huisdier zoals een kat of vogels aanwezig kon zijn waar ik allergies van bent, of er word daar stevig gerookt in huis, dus die baan kon ik zekers wel uit mijn hoofd zetten.  Zo heb ik heel veel banen niet kunnen doen vanwege mijn Copd.

Daarom ben ik nu heel erg blij met deze baan.  *O*
Groetjes Ria 

Login of registreer om te reageren
26-01-2006 om 21:51 uur

:)hallo ik werk bij de thuiszorg .
en ik moet zeggen vanuit mijn regio is er heel goed op gereageerd.
ik heb 9 weken geleden gehoord dat ik copd heb en ze hebben meteen mijn klienten aangepast.
dat is mijn ervaring. ^O^

gr.tonny

Login of registreer om te reageren
11-02-2006 om 20:40 uur

Ik zit sinds augustus 2005 thuis op verzoek van de arts.
Ben veel benauwd  en ben wekelijks ziek.
Ik kan en mag niet te veel inspanningen doen.
Ik heb het geprobeerd om weer aan het werk te gaan.
Een halve dag werken was voor mij een heel de dag vol uit werken.
Me werkgever wil dat ik pas terug kom als ik 100 procent weer in orde ben.
Maar das moeilijk wand ik ken niet meer 100 procent beter worden.
Ander werk zoeken heeft geen nut die willen geen werknemers die constant ziek zijn.
Kom je nog geen eens je proeftijd door.
Enige optie die ik nog heb. Is me af laten keuren. Maar volgens de arts doen ze dat niet zo gauw met jonge mensen.
Ik weet het niet meer. Ik ben geen persoon die maar op een stoel kan gaan zitten.

Login of registreer om te reageren