berend44

31-12-2020 om 16:16 uur

Ik heb COPD cold4, heeft lonrevalidatie dan nog zin

Login of registreer om te reageren
02-01-2021 om 09:36 uur

Zeker dat revalidatie kan bijdragen. Revalidatie gaat niet helpen om u beter te maken, maar het helpt u wel beter met situaties om te gaan. Het helpt u om nog zoveel mogelijk op een verantwoorde manier uit het leven te halen, het helpt u op een verantwoorde manier uw conditie te verbeteren en te kijken waar verder nog ruimte is voor verbetering en energiebesparing zodat u meer kunt genieten van de leuke dingen en dmv tips de dagelijkse dingen u minder energie kosten.

Ik heb zelf gerevalideerd (ik heb astma) met mensen die copd gold 4 hebben

Login of registreer om te reageren
03-01-2021 om 23:42 uur

Beste Berend,
Ik heb inmiddels 2 x longrevalidatie gehad en het is (als je ernstig copd hebt), het beste cadeau dat je jezelf kunt geven.
Je vraagt je dan af, waarom heb ik dit niet eerder gedaan. Je leert er zo veel waar je dagelijks profijt van hebt en waar je je ook weer een stuk beter gaat voelen. Het enig dat ik je adviseer;
Als je kans krijgt...DOEN
Succes

Login of registreer om te reageren
05-01-2021 om 10:17 uur

Van wie moet je een verwijzing hebben voor een long revalidatie centrum?

Login of registreer om te reageren
05-01-2021 om 11:51 uur

Een verwijzing voor longrevalidatie krijg je van een longarts.

Login of registreer om te reageren
06-01-2021 om 09:43 uur

Dag Berend. Als je naar een longrevalidatie kunt zeg ik onmiddellijk doen.
Ik heb in 2002 longrevalidatie gehad bij het Roessingh in Enschede. Ik heb er veel geleerd en ben daarna vele jaren ook nog 1 avond in de week naar therapie geweest. Dit was sporten en sauna bezoek.
Hier moest ik mee stoppen om dat ik 24 uur/perdag zuurstof heb.

Login of registreer om te reageren
06-01-2021 om 10:45 uur

Je kunt het beste informatie vragen aan je longarts,vaak heeft revalidatie zin, soms valt de keuze op intern,soms poliklinisch,dit ligt er ook aan hoe het met je gaat en of het rustiger is om intern te gaan,soms is 't reizen en inbouwen van revalidatie te zwaar en kun je beter intern gaan.
Of het een toevoeging is kan alleen je arts bepalen,maar meestal levert het iets op! Al waarschuwen ze je ook bij ernstige copd dat je je verwachtingen niet te hoog moet stellen,bewegen is altijd goed!!

Login of registreer om te reageren