zuurstof

21-12-2020 om 11:08 uur

Gisteren b ij de longarts geweest omdat het opeens veel slechter ging .Erg benauwd en soms echte aanvallen. Ik kan ook niet meer normaal wandelen wat ik altijd graag deed zo een 20 minuten nu nog maar 10 minuten met stopmomenten. De longarts wil nu dat ik zuurstof ga gebruiken omdat bij het lopen mijn zuurstof zakt naar 80%. Mijn vraag is wie heeft er ervaring met zuurstof? En is het niet beter om even te wachten zodat het misschien toch weer wat beter gaat na zo een slechte periode. Mijn longarts zei wel we wachten nog wel even ...maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn of het helpt en wat je dan voelt/ Ik heb nu copd 3 -37 %

Login of registreer om te reageren
22-12-2020 om 09:51 uur

Ik gebruik ook zuurstof, ik merk er niet veel van,de saturatie blijft beter maar het is geen wondermiddel en ben nog steeds erg benauwd.
Dit zal voor iedereen misschien anders zijn.
Het is niet zo dat je verslaafd kan raken aan zuurstof dus vooral gebruiken bij zulke lage saturaties,is slecht voor alle organen en je word er extra moe van.
Ik zou het in ieder geval uitproberen!
Succes en sterkte,ik kan ook steeds minder,nu helpt deze tijd ook niet mee,ik probeer wel te oefenen maar toch doe je al met al minder dan voor de corona crisis.
Liefs 😘

Login of registreer om te reageren
22-12-2020 om 18:43 uur

Ja ben er erg van geschrokken....kan je wel beter wandelen bv als je zuurstof hebt..?? Ik vind het ook een vreselijke tijd met corona

Login of registreer om te reageren
24-12-2020 om 08:17 uur

Dit zou kunnen,ik zelf kan wel net iets langer doorgaan met bewegen,omdat de saturatie minder zakt.
Maar ik ben niet veel minder benauwd.
Het is ook een nare tijd , probeer toch je zelf af te leiden met leuke dingen,bijv. mooie tv,boeken en korte wandelingetje op rustige tijden, telefoontje naar bekenden om nog wat contact te houden.
Het vaccin komt eraan, even volhouden!
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
24-12-2020 om 14:12 uur

Wandelingen duren hetzelfde of langer, iets minder moe bij 4l/min.

Login of registreer om te reageren
27-12-2020 om 12:38 uur
Reactie op malika

Gisteren b ij de longarts geweest omdat het opeens veel slechter ging .Erg benauwd en soms echte aanvallen. Ik kan ook niet meer normaal wandelen wat ik altijd graag deed zo een 20 minuten nu nog maar 10 minuten met stopmomenten. De longarts wil nu dat ik zuurstof ga gebruiken omdat bij het lopen mijn zuurstof zakt naar 80%. Mijn vraag is wie heeft er ervaring met zuurstof? En is het niet beter om even te wachten zodat het misschien toch weer wat beter gaat na zo een slechte periode. Mijn longarts zei wel we wachten nog wel even ...maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn of het helpt en wat je dan voelt/ Ik heb nu copd 3 -37 %

Ha Malika,
Zelf maak ik gebruik van de ondersteunende geactiveerde zuurstoftherapie van Airnergy.
Dit geeft mij meer lucht en energie. Wellicht is dit ook iets voor jou.

Login of registreer om te reageren
03-01-2021 om 14:29 uur
Reactie op goudvisje

Dit zou kunnen,ik zelf kan wel net iets langer doorgaan met bewegen,omdat de saturatie minder zakt.
Maar ik ben niet veel minder benauwd.
Het is ook een nare tijd , probeer toch je zelf af te leiden met leuke dingen,bijv. mooie tv,boeken en korte wandelingetje op rustige tijden, telefoontje naar bekenden om nog wat contact te houden.
Het vaccin komt eraan, even volhouden!
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
05-03-2021 om 15:54 uur

Ik zit al 2 jaar aan de zuurstof, bevalt me goed.

Login of registreer om te reageren