Hoe veel stappen lopen jullie per dag

06-12-2020 om 22:03 uur

Hoi, ik heb COPD gold stadium 3 D (ouderwetse indeling). Tot 2 jaar gelden liep ik makkelijk 10.000 stappen per dag. Verleden jaar, na 4 longaanvallen, daalde dit naar 7500 en daar moest ik dan ook nog erg mijn best voor doen.
Dit jaar slechts 3 longaanvallen en ik haal met veel moeite 6000 stappen per dag.
Vraag.....wat halen jullie aan stappen per dag en weet iemand wat een gangbaar gemiddelde is??

Oh ja fijne feestdagen!!!!!!
Blijf gezond !

Login of registreer om te reageren
07-12-2020 om 02:03 uur

Wat een leuk topic!
Ik heb astma.
Twee jaar terug liep ik 7.000 stappen.
Dit jaar vanaf de herfst 2.100. Na de eerste longaanval deze winter 1.600.
Alles met moeite.

Het gangbaar gemiddelde is erg persoonsgebonden denk ik. Daar spelen veel factoren en prikkels in mee. Als ik per dag kijk, fluctueert het aantal stappen ook nogal.

Fijne en gezonde feestdagen!

Login of registreer om te reageren
07-12-2020 om 09:29 uur

Hoi, ik telde alleen de stappen als ik de hond uitliet. Dat was niet veel. Ik heb copd4.
IK ga het eens optellen, als ik het niet vergeet. 😂 Net wat @Suus01 zegt, scheelt natuurlijk per dag.

Login of registreer om te reageren
07-12-2020 om 09:55 uur

Hi, wat een leuk topic!
Bij toeval - ik dacht eraan om een smartwatch te kopen- heb ik de stappen-app op mijn mobiel geactiveerd. en gisteren tijdens het werken plus naar en van werk lopen heb ik zo'n 4 km gelopen, de stappen weet ik niet meer, heb ik niet opgeslagen :-/
oh, ik deed er 5.5 uur over

ook bij mij wisselt het per dag.

Login of registreer om te reageren
15-12-2020 om 17:31 uur

Ik kom op zo een 2100 stappen, en dat is al veel voor mij, maar de laatste tijd weer niet gedaan, fietsen gaat mij beter af

Login of registreer om te reageren
15-12-2020 om 17:36 uur

Op een gemiddelde werkdag loop ik tussen de 5000 en 7000 stappen, zo'n 4-5 km. Als ik thuis ben is het heel wisselend, soms ga ik wandelen 5-7 km, soms roeien (geen stappen) en soms ben ik de hele dag thuis

Login of registreer om te reageren
26-05-2021 om 19:53 uur

Voor mij is wandelen nauwelijks nog te doen. Ik heb COPD gold 3. Ik doe wel mijn best om per dag 5100 stappen te maken, al is het maar met rondjes in huis. Alles telt mee ook de stappen die ik in een winkel of museum maak.

Login of registreer om te reageren
26-05-2021 om 21:05 uur

Dankzij de hond en een lieve wandelvriendin kom ik tegenwoordig regelmatig aan de 10000 stappen per dag. Ik probeer ook als ik me niet goed voel toch te gaan. Vorig jaar met de eerste Lockdown mee begonnen, ik was toen al blij als ik aan 4000 kwam, nu dus een heel stuk verbeterd. Het helpt mij erg om iemand me te hebben voor de gezelligheid, dat leidt af van het rotgevoel van benauwdheid en pijn dat je soms kan hebben, een peptalk helpt.

Login of registreer om te reageren
27-05-2021 om 10:59 uur

Ik heb een fitbit met hartslagmeter en probeer elke dag de 5000 stappen te lopen met mijn hondje. Als ik het haal dan gaat mijn arm vibreren en komt er vuurwerk in mijn scherm😜. Het helpt mij echt.

Ik haal het niet altijd, maar als ik dan zie nog 150 stappen dan doe ik nog iets extra’s

Leuke topic.

Login of registreer om te reageren
27-05-2021 om 11:23 uur

Ik gebruik (als ik er aan denk) de stappenteller op mobiel. Maar ik vergeet het altijd aan te zetten. Dus dat schiet niet op. 😂

Login of registreer om te reageren