benauwd

10-12-2020 om 15:02 uur

Ik heb problemen met boodschappen te doen, als ik een mondkapje op heb krijg ik het heel benauwd net als ik ga flauwvallen, wordt duizelig, mijn vraag is hebben meer mensen met copd hier last van?

Login of registreer om te reageren
10-12-2020 om 16:17 uur

Ik heb geen COPD. Maar ik word wel benauwd van het mondkapje. Ik gebruik het uitzonderingskaartje. Dat laat ik pro-actief zien aan de medewerkers en vraag of het in orde is.

Login of registreer om te reageren
14-12-2020 om 09:29 uur

Ik heb 24 uur per dag zuurstof en draag ook geen mondkapje .Bij mij kunnen ze zien dat ik benauwd ben.
Je kunt een bewijs krijgen dat je geen mondkapje hoeft te dragen .

Login of registreer om te reageren
15-12-2020 om 17:27 uur

Ik heb ook copd, maar dan gold2, heb het ook enigszins benauwd als ik deze draag, maar als het niet te lang duurt is het vol te houden, maar ben blij als ik buiten kom gaat deze gelijk af en de vuilnisbak in.

Login of registreer om te reageren
15-12-2020 om 21:03 uur

Hallo allen,

Ik heb copd gold2 en astma en met een mondkapje in deze tijden met vocht, kou en mist is dat niet fijn.

Nu heeft mijn vrouw op internet een soort siliconen korf gevonden die ik in mijn mondkapje kan zetten en valt dan over mijn neus en mond.

Voor de duur van minimaal een half uur en het looptempo verlagen werkt dit voor mij prima.

Let wel op, ze zijn ook te koop in plastic, maar die irriteren de huid snel.

Wellicht ook wat voor jullie.

Sterkte allen in deze tijd.
👊💪

Boemer

Login of registreer om te reageren
22-12-2020 om 23:37 uur
Reactie op tillie56

Ik heb problemen met boodschappen te doen, als ik een mondkapje op heb krijg ik het heel benauwd net als ik ga flauwvallen, wordt duizelig, mijn vraag is hebben meer mensen met copd hier last van?

Mondkapjes ik gebruik ze zelden heb een plastic gezichtsmasker wat voor mij prima werkt. Wel heeft luchtvochtigheid regen en mist veel invloed op mijn uithouding vermogen. Maar dat zijn nu eenmaal de dingen die erbij horen.
Groet Peter

Login of registreer om te reageren