Qvar

21-11-2020 om 15:27 uur

Beste mensen,

Ik gebruik sinds 2 weken qvar , ik heb hierdoor alleen last van spierkrampen, hoofdpijn en erg last van duizeligheid/ duizelend licht gevoel alsof je elk moment out kan gaan.

Wie herkend dit?
Had hiervoor foster en had dit ook icm hartkloppingen alleen die hartkloppingen heb ik nu niet meer.

Hoop op tips. Heb allergische astma en doe nu dan meer salbutamol alleen die ook spierkrampen. Maar goed liever dat dan dit in mijn hoofd.

Groetjes.

Login of registreer om te reageren
21-11-2020 om 15:55 uur

Vervelend hoor, al die bijwerkingen.
Als ik in het Farmaceutisch Kompas kijk, zie ik bijwerkingen als spierkrampen, hoofdpijn, duizeligheid wel bij salbutamol staan. Niet bij Qvar.

Zelf ben ik onbekend met Qvar. Wel met salbutamol. Ooit nam ik de dosering zoals die mij geadviseerd werd. Ik kreeg heftige bijwerkingen, onder andere wat jij beschrijft. Toen werd het de arts duidelijk waarom ik, intuïtief, enorm onderdoseerde met salbutamol.
Je kunt misschien je arts vragen om een andere luchtwegverwijder?

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
21-11-2020 om 20:05 uur

Ik gebruik al vrij lang qvar hooggedoseerd , daar geen bijwerkingen van.
De bijwerkingen die jij noemt had ik wel bij de Foster en bij salbutamol.
Sinds ik die beide niet meer gebruik geen spierkrampen meer.
Geen hartkloppingen of hoofdpijn meer.
Maar bij iedereen is het natuurlijk verschillend.
Je zou eens iets anders kunnen vragen voor de salbutamol.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren
21-01-2021 om 14:29 uur

Dank jullie wel. Ik denk dat het inderdaad door de Ventolin/salbutamol kwam. Mijn kalium was op gegeven moment ook gedaald.

Ik ga opnieuw Qvar proberen.

Login of registreer om te reageren
22-01-2021 om 13:55 uur

Mijn dochter van nu 11 heeft jarenlang q-var gebruikt in hoge dosering, nooit klachten gehad.

Hopelijk werkt het nu wel voor je!

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 10:33 uur
Reactie op Roseflower

Beste mensen,

Ik gebruik sinds 2 weken qvar , ik heb hierdoor alleen last van spierkrampen, hoofdpijn en erg last van duizeligheid/ duizelend licht gevoel alsof je elk moment out kan gaan.

Wie herkend dit?
Had hiervoor foster en had dit ook icm hartkloppingen alleen die hartkloppingen heb ik nu niet meer.

Hoop op tips. Heb allergische astma en doe nu dan meer salbutamol alleen die ook spierkrampen. Maar goed liever dat dan dit in mijn hoofd.

Groetjes.

Bovenstaande herken ik helaas, met name duizelingen.. Ook had ik veel last van angst en slapeloosheid door dit middel. Daarom ook inmiddels ruim 6 weken gestopt en nog wat last ervan.. maar het is al een stuk beter.

Ben je nog doorgegaan met de qvar? En hoe is het met de klachten?

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 11:58 uur
Reactie op Ashleyvb
Reactie op Roseflower
Beste mensen,

Ik gebruik sinds 2 weken qvar , ik heb hierdoor alleen last van spierkrampen, hoofdpijn en erg last van duizeligheid/ duizelend licht gevoel alsof je elk moment out kan gaan.

Wie herkend dit?
Had hiervoor foster en had dit ook icm hartkloppingen alleen die hartkloppingen heb ik nu niet meer.

Hoop op tips. Heb allergische astma en doe nu dan meer salbutamol alleen die ook spierkrampen. Maar goed liever dat dan dit in mijn hoofd.

Groetjes.

Bovenstaande herken ik helaas, met name duizelingen.. Ook had ik veel last van angst en slapeloosheid door dit middel. Daarom ook inmiddels ruim 6 weken gestopt en nog wat last ervan.. maar het is al een stuk beter.

Ben je nog doorgegaan met de qvar? En hoe is het met de klachten?

Hi ashley,

Ik was ermee gestopt maar sinds 11 dagen toch weer gestart want continue benauwd. Ik herken die angst wel maar niet zo erg nu. Heb wel sinusitis al langer door allergie maar sinds ik salbutamol en qvar deed weer veel last van hoofdpijn die drukkend is en licht/duizelig hoofd. Kan niet te lang staan en slap op benen.

Had jij dat ook?
Welk pufje doe je nu?
Ik heb volgende week afspraak bij longverpleegkundige gemaakt om te bespreken.

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 14:42 uur

Ik zou eerlijk gezegd een andere hebben gevraagd, er zijn tig corticosteroiden puffers. De longverpleegkundige kan je gelijk een andere uitschrijven om te proberen.

Ik heb jaren seretide gebruikt, totdat ik opeens er niet meer tegen kon, mijn stem ging volledig weg. Daarna airflusal gekregen, maar na 3 weken deze ook gestopt en nu Alvesco 160 en deze gaat goed.

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 18:52 uur
Reactie op GF75

Ik zou eerlijk gezegd een andere hebben gevraagd, er zijn tig corticosteroiden puffers. De longverpleegkundige kan je gelijk een andere uitschrijven om te proberen.

Ik heb jaren seretide gebruikt, totdat ik opeens er niet meer tegen kon, mijn stem ging volledig weg. Daarna airflusal gekregen, maar na 3 weken deze ook gestopt en nu Alvesco 160 en deze gaat goed.

Dank! Volgende week longverpleegkundige afspraak ga dit bespreken.
Merk wel dat qvar iets doet qua benauwdheid maar goed. Salbutamol is het sowieso niet voor mij. Kalium verlaagd voor 2e keer. Gebruik ook LEVOCETIRIZINE en denk dat die ook nodige bijwerkingen heeft. Doe nu halve tablet soms 1x soms 2x per dag.

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 18:58 uur

Loratidine al eens geprobeerd?

Login of registreer om te reageren