November 2020 - Een hobby in coronatijd

02-11-2020 om 11:10 uur

Een hobby in coronatijd/ opstekers in coronatijd

Opeens zitten we meer thuis dan normaal. Winkelen, op het terras zitten, sporten of op de kleinkinderen passen, daar is bijna geen sprake meer van.
Wij zijn benieuwd hoe jij je vermaakt in coronatijd. Wat doe je zoal in deze tijd, hoe blijf je positief? Heb je misschien een nieuwe hobby ontdekt of je oude hobby nieuw leven ingeblazen? Het zou leuk zijn anderen te inspireren door hier je hobby of wellicht andere opstekers te delen.

Login of registreer om te reageren
02-11-2020 om 12:34 uur

Nou daar gaan we dan.
Ik wandel veel, ofja veel, zoveel ik kan een dat is op dit moment 7000 stappen per dag ongeveer, verdeelt over 3x.

Lezen, ik hou van thrillers.
Haken, vooral dekens in alle kleuren en motieven.
Diamond painting, enorm kneuterig, maar ik word er rustig van, alleen vinden mijn schouders en nek het niet zo fijn.
Bordspellen met mijn kinderen en man, hele kast vol.
En op slechte dagen lig ik op de bank met Netflix.

( en het huishouden niet te vergeten 🙈)

Login of registreer om te reageren
02-11-2020 om 14:53 uur

Netflix/videoland of wat anders voor enorm slechte momenten en mijn echte rustmomenten
Handletteren voor de momenten dat ik iets meer kan en dit is dan een combi van brushletteren en handletteren en dit met brushpennen op waterbasis of aquarelverf
Kaarten maken dmv enorm veel technieken zoals stempelen, embossen, stansen, heat embossen, gebruik maken van verschillende stempelinkten
Bullet journallen, gebruik hem ook als agenda en maak dus mijn eigen agenda met handige dingen als habit trackers etc
Knuffelen en spelen met mijn huisdieren
Snailmail maken, staat voor slakkenpost, is een creatieve manier van een kaart maken met vaak allemaal vakjes en dergelijke
Art journallen, alles met creatieve materialen en daar een leuke creatie van maken
Fotograferen en de foto’s nabewerken in photoshop en lightroom

Login of registreer om te reageren
02-11-2020 om 16:04 uur

Ik sport nog steeds, roeien of wandelen met mijn vriendinnen en met wandelen onderweg foto's maken.

Verder haak ik graag, kijk graag series, ik houd ook van puzzelen en van spelletjes maar een spelletjes avond is lastig nu. Ik kook ook graag maar ook niet zo gezellig alleen.

Login of registreer om te reageren
03-11-2020 om 07:25 uur

Oja eten is ook een hobby 🙈

Login of registreer om te reageren
03-11-2020 om 08:06 uur

Ik doe veel aan muziek, fotografie en schilderen met olieverf op waterbasis, je kan dan je penselen uitspoelen met water. de verf heeft bijna dezelfde eigenschappen als de oude olieverven alleen het stinkt niet.

Login of registreer om te reageren
03-11-2020 om 10:22 uur

Ik puzzel, brei voornamelijk sokken, lees veel, volg Franse lessen, los sudoku's op, wandel en tuinier

Login of registreer om te reageren
03-11-2020 om 13:45 uur
Reactie op Hwess

Ik doe veel aan muziek, fotografie en schilderen met olieverf op waterbasis, je kan dan je penselen uitspoelen met water. de verf heeft bijna dezelfde eigenschappen als de oude olieverven alleen het stinkt niet.

Ik zag je op tv zeker;) bij Rembrand

Ik haak, lees, ben een fotocursus begonnen, maak filmcompilaties in iMovie, wandel met mijn hondje, kijk tv, kook, ik heb ook veel puzzels liggen, maar nog niet op tafel.

Login of registreer om te reageren
04-11-2020 om 11:26 uur

Ik lees, tv kijken, mail met een aantal mensen om toch in contact te blijven, ook verschillende app groepjes voor contacten.
Wandelen (rolstoel) in het bos wanneer het rustig is.
Ik tekende graag maar lukt niet meer trillende handjes en zenuwklachten in handen, jammer is het wel...
Maak soms verhaaltjes, gedichten...
De avonden vind ik nu weer supergezellig, nep kaarsjes aan, boekje, dekentje ...gek op de herfst!longen wat minder
;))

Login of registreer om te reageren
08-11-2020 om 14:24 uur

Leuk om te lezen hoe creatief jullie omgaan met deze tijd.

Nou ja, ik schilder dus, samen met mijn oudste dochter regelmatig.
Ik handwerk ook, als ik lekker zit en tv kijk. Breien of in een klein boekje wat schetsjes maken.
Verder puzzel ik graag en doe regelmatig een spelletje met de kleinkinderen of anders op mij tablet.

Login of registreer om te reageren