Incontinentie?

18-04-2019 om 10:16 uur

Dag mede-COPD-ers
Heeft iemand hier wel eens gehoord of gelezen dat je incontinent kunt worden met COPD.
Bijvoorbeeld zijn als je erg moet hoesten of het erg benauwd hebt? Of als je niet snel genoeg bij 'n toilet kunt komen?
Kan dit je staan te wachten?
Heb gezocht op internet, maar kan er niks over vinden.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Login of registreer om te reageren
20-04-2019 om 07:07 uur

Ik(astma) loop al jaren bij mdl voor incontinentie (en coeliakie)
Bij mij zal zenuwstimulatie of botox ook niet helpen.
Ik ben inco voor urine en ontlasting, ontstaan waarschijnlijk door t vele hoesten.
Voor inco ontlasting maag ik darmspoeling gaan doen, maar daar ben ik nog niet aan toe.
Nu draag ik incontinentie matriaal

Login of registreer om te reageren
31-07-2019 om 15:53 uur

Ja dat is bij mij de eerste spier die het opgeeft als ik een aanval heb dan plas ik dus in mijn broek en niet een beetje maar gelijk mijn blaas leeg, tja lastig maar ik kies dan wel voor zuurstof en niet de wc, niet leuk maar niets om me voor te schamen!

Login of registreer om te reageren
01-08-2019 om 17:23 uur

Bij een aanval zeer grote kans op incontinentie. In de winter er ook regelmatig last van als er een groot temperatuurverschil was. Met namen van binnen naar buiten. Inmiddels gebruik ik inco broekjes. Helemaal niet leuk, maar beter als b.v. bij het overladen van boodschappen in je auto op een drukke parkeerplaats incontinent zijn

Login of registreer om te reageren
30-10-2020 om 18:10 uur

Beetje late berichtje..
Heel herkenbaar..
Door mijn heftige hoestbuien tot kokhalzen aan toe verlies ik ook urine... en dan ben je nog maar 33. Ik vind dit best beschamend voor mij zelf

Login of registreer om te reageren
31-10-2020 om 10:20 uur
Reactie op goudvisje

Kan heel goed, bij mensen die probelemen hebben met bekkenbodemspieren of blaasproblemen, die zijn bij mij niet aan de orde.
Vlgs mijn longarts hoort dit bij deze fase van copd en is meer t probleem van niet meer kunnen bewegen door zuurstoftekort en benauwdheid en dus geen spieren aan kunnen spannen dan blaasproblemen.
Niet iedereen heeft dit gelukkig,maar er was geen remedie tegen vlgs longarts, ik heb alle vertrouwen in haar en het team van umcg, ....
Of bedoel je botox om iets lam te leggen in je blaas? Zou ik zelf nooit voor kiezen, af en toe een natte broek is wel t minste probleem wat ik heb op t moment :)

Ik heb precies hetzelfse probleem als ik het benauwd heb. Ga nu zoveel mogelijk naar het toilet zodat de ramp, als het gebeurt, niet te groot is.

Login of registreer om te reageren
31-10-2020 om 10:49 uur

@elenirodos ,ja zo doe ik het ook,eerder naarde wc , ophouden maakt ook extra benauwd en bij een aanval is dat het 1e wat je niet meer kunt aanspannen, tenminste bij mij, heb voor de nacht ook tenalady night in en t was een enorme drempel, hen nu naast mijn bed een po-stoel, geeft rust in mijn hoofd alleen al, heb wel een moderne die er uit ziet als een gewone stoel.
Het prettige is dat ik ook meer steun heb bij een aanval, ik kom soms uren niet van mijn plek omdat de aanval soms 2 uur duurt, morfine werkt wel maar duurt ook een uurtje voordat deze begint te werken.
Dan is het leed al geleden,liever dan zo dan een natte broek of bed.
Grenzen blijven we verleggen,we willen te graag nog door!
Ellendig blijft het wel...

Login of registreer om te reageren
19-03-2021 om 07:00 uur

Hallo, ik ben meer een lezer dan een schrijver. Dank aan de mensen die zo moedig zijn om te praten over een genant probleem als incontinentie. Ik herken mezelf het beste bij de uitleg van goudvisje. Geen adem en als onmiddellijke reactie je water verliezen. Ik dacht dat het iets te maken had met een adrenaline opstoot , een vecht of vlucht reactie. Ik heb met nog slechts 24 procent longfunctie een operatie van geperforeerde darm doorstaan met blijvende stoma als gevolg. Kortgeleden ook nog covid 19 overleeft. We zijn taaier dan we denken. Ben wel benieuwd naar de werking van morfine

Login of registreer om te reageren