Vraag over Alvesco

17-10-2020 om 09:36 uur

Ik gebruik al een ruime tijd het medicijn Atimos en Alvesco. In maart dit jaar namen de benauwdheidsklachten toe en in overleg met de huisarts mocht ik Alvesco 2x2 gebruiken. Ik heb het niet meer benauwd en kan goed functioneren.

Ik neem eerst de Atimos in en daarna Alvesco. Daarna spoel ik mijn mond met water en direct daarna poets ik mijn tanden. Maar ondanks dat wordt ik hees en krijg ik last van mijn keel.
Zijn er meer mensen die last hebben van deze klachten?

Ik heb al een paar keer geprobeerd om Alvesco 1×2 te gebruiken. Dan verdwijnt de heesheid en de keelklachten maar de benauwdheid neemt dan weer toe.

Als ontstekingsremmer heb ik al geprobeerd: Flixotide, Seretide en Foster. Helaas hielpen deze medicijnen niet voldoende tegen de benauwdheid.

Zijn er nog andere medicijnen te krijgen? Ik ben sowieso van plan om aankomende week contact op te nemen met de huisarts.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 09:59 uur

Heesheid is een bekende bijwerking van veel longmedicatie.
Je kunt met Alvesco nog overwegen om drie inhalaties per dag te nemen en kijken of dat voor jou een oplossing is. Eventueel je Atimos ophogen.
Als je last blijft houden kun je inderdaad je arts vragen om een ander middel.
Een middel wat je vroeger gebruikte kun je best opnieuw proberen, het gebeurt nogal eens dat je nu geen last hebt van de bijwerking die je toen had.

Een andere tip is logopedie. Als je goed spreekt op ademsteun, kun je heesheid of benauwdheid tijdens het spreken soms voorkomen, uitstellen of verminderen.

Hopelijk heb Je snel minder last van heesheid. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 13:35 uur

Suus01,

Bedankt voor je reactie,
Ik vraag mij ook af of je na het innemen van Alvesco ook de keel mag spoelen met water en een beetje zout zonder jodium?

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 13:49 uur

Ik ben geen arts. Maar spoelen met keukenzout opgelost in water lijkt mij geen probleem.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 15:19 uur

lijkt mij ook geen probleem. Ik zou wel naspoelen met water, want teveel zout in je lichaam, en dat gaat snel, is ongezond.

weet je dat over heesheid/schimmel al veel topics bestaan? ga maar even zoeken via de zoekfunctie.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 18:37 uur
Reactie op emsepems

lijkt mij ook geen probleem. Ik zou wel naspoelen met water, want teveel zout in je lichaam, en dat gaat snel, is ongezond.

weet je dat over heesheid/schimmel al veel topics bestaan? ga maar even zoeken via de zoekfunctie.

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar kon niet direct antwoord vinden op mijn vragen.

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 19:24 uur

keelpijn, heesheid, schimmel geeft wel info.

idd kan alvesco keelklachten geven wat heel vervelend is. soms helpt het om iets zuurs te nemen (spoelen met bessensap bv) en geen suiker meer te eten.
wat ook wel kan helpen is spoelen met karnemelk.
sommige mensen nemen een stuk ontbijtkoek na die tijd, en zeggen dat dit bij hun werkt.

of er andere medicatie is wat je kan helpen is iets wat je moet overleggen met je arts. gelukkig is er heel veel astma medicatie en helaas is t vaak een gepuzzel wat het beste bij jou past.

zelf heb ik een hese stem en veel schimmelinfecties gehad door de medicatie. mijn medicatie kan niet omlaag dus ik neem het maar zoals het komt. t meest vervelende vind ik dat mijn volume per dag kan schelen en ik dus niet kan inschatten of ik luid praat of juist zacht.
spoel wel, en neem bijna geen suiker producten. bij me helpt dat wel wat

Login of registreer om te reageren