eiwit/ proteïne

01-10-2020 om 10:52 uur

ik blijk meer eiwitten nodig te hebben dan ik kan eten, dus heeft mijn dietiste PRO source voor mij aangevraagd. Helaas vergoed mijn verzekering dit niet (100 euro)
Wat gebruik jij voor eiwit aanvulling.

Login of registreer om te reageren
02-10-2020 om 08:41 uur
Reactie op trijnko
Reactie op emsepems
weet je trouwens dat zuivel eten bij de warme maaltijd niet slim is? de eiwitten vangen de ijzer weg die in je vlees/kip/vis zit.
Dus beter is om het toetje te bewaren voor s avonds later

Wist ik niet. Kan dat uiteindelijk ook anemie veroorzaken?

Bij mij heeft het dat wel veroorzaakt. Ik eet daarom na mijn avondeten geen toetjes meer. Je kan ze wel later op de avond nog eten, maar ook bijvoorbeeld een glas melk bij je boterham met vleeswaren verhindert de opname van ijzer. Bij mij is het gelukkig goedgekomen mits ik me aan deze regels hou hoef ik er geen medicatie voor.

@emsepems Zelf neem ik ook extra proteineshakes en/of proteinerepen omdat ik veel sport, maar aangezien je bij een dietiste loopt neem ik aan dat dat niet voldoet. Ik gebruik zelf die proteines omdat ik die nodig heb als aanvulling voor mijn gewrichten.

Login of registreer om te reageren
05-10-2020 om 05:50 uur
Reactie op emsepems

weet je trouwens dat zuivel eten bij de warme maaltijd niet slim is? de eiwitten vangen de ijzer weg die in je vlees/kip/vis zit.
Dus beter is om het toetje te bewaren voor s avonds later

Wist ik niet, maar bewaar hem eigenlijk altijd al voor later:p zit anders te vol. Schijnt ook dat andere combinaties met zuivel niet goed zijn, dan zou je de calciuminname beïnvloeden op een negatieve manier.
Succes met je zoektocht! Ik heb hier nu lactosevrijeshakes gehaald in de hoop dat ik aan voldoende eiwitten kom:)

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 11:57 uur

weer opgelost, ik krijg niet de zakjes die de dietiste eerst had bedacht maar flessen PRO source.
inmiddels heb ik 't in huis en gebruik ik het dagelijks :-)

Nckii, dit is gluten lactose vrij, misschien ook iets voor jou?
suus, al is dit maar 60 kcal het voelt hier ook als een energiebom

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 13:16 uur

https://www.innopastry.com/wp-content/uploads/2017/05/mini-bouwsteentjes-verpakking.png

Dit is ook nog een optie. Deze bouwsteentjes kun je in de meeste grote supermarkten vinden, in de vrieskast. Heel makkelijk per stuk te ontdooien.
Bevat 5.5 gram eiwit per gebakje. En vooral heerlijk voor de snoeperds onder ons. :D

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 13:35 uur

@emsepems oh goeie ga ik thuis naar kijken en overleggen, tnx voor de tip!

Login of registreer om te reageren
17-10-2020 om 13:43 uur
Reactie op Thirza

https://www.innopastry.com/wp-content/uploads/2017/05/mini-bouwsteentjes-verpakking.png

Dit is ook nog een optie. Deze bouwsteentjes kun je in de meeste grote supermarkten vinden, in de vrieskast. Heel makkelijk per stuk te ontdooien.
Bevat 5.5 gram eiwit per gebakje. En vooral heerlijk voor de snoeperds onder ons. :D

De bouwsteentjes moet je zelf betalen. en ik denk altijd dat een longziekte al genoeg kost ;-)
Ook zijn deze bouwsteentje letterlijk kcal bommen. Zelf wil ik graag nog een kilo of 5 afvallen. Vandaar nu een eiwitpreperaat zonder veel kcal.

Login of registreer om te reageren
08-01-2021 om 02:58 uur

Oeh, bouwsteentjes eens gegeten, maar ik drink toch liever die bijvoedingsdrankjes. Ook een vreemde bijsmaak, maar daar hoeft in ieder geval niet op gekauwd worden.

Login of registreer om te reageren