Tandarts: spoelen met waterstofperoxide

10-10-2020 om 10:30 uur

Ten eerste ik heb copd 4

Ik hoorde dat sommige tandartsen dit doen. Ik vraag me af wat dat doet met de longen. Ik ben er op tegen, omdat het niet helpt tegen corona, maar meer voor bacteriën. Ik lees toch wel nare dingen. Omdat wij toch wel veel puffen, is onze mond gevoeliger. Dit goedje maakt het er niet beter op. 🤔

Login of registreer om te reageren
10-10-2020 om 11:11 uur

Ik heb zelf met waterstofperoxideverdunning gespoeld toen ik ontstoken tandvlees had, de ontsteking ging er van weg en heb qua longen niks gemerkt en ik heb ernstig astma en reageer enorm heftig op geurtjes etc. Het is wel vies...
Na mijn kiezen trekken moest ik met chloorhexidine spoelen en ook daar qua longen geen last van en was ook om infecties tegen te gaan, dit proefde alsof ik net bij de tandarts vandaan kwam xD dus een stuk lekkerder.

Weet niet of je hier wat aan hebt

Login of registreer om te reageren
10-10-2020 om 14:16 uur

Ik heb er ook mee gespoeld bij de tandarts. Geen last van gehad, ik was er ook bang voor vooral omdat ik last heb van tongbranden ( gekregen na een schimmelinfectie door de seretide) .

Login of registreer om te reageren
10-10-2020 om 15:13 uur

Bedoel je eenmalig voor behandeling of langdurig na een extractie bijvoorbeeld?

Van het eerste heb ik geen last, van het tweede kreeg ik een hele zere tong.

Login of registreer om te reageren
10-10-2020 om 15:40 uur

ik geloof niet dat het slecht is voor je longen of je mondholte, of je moet allergisch zijn. Ik denk dat je dit moet overleggen met je tandarts, dus voor de behandeling telefonisch contact opnemen.

Login of registreer om te reageren
11-10-2020 om 09:44 uur
Reactie op Daantje

Bedoel je eenmalig voor behandeling of langdurig na een extractie bijvoorbeeld?

Van het eerste heb ik geen last, van het tweede kreeg ik een hele zere tong.

Ik bedoel voor controle bij de tandarts. En bij de mondhygiëniste voor een behandeling.

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 08:12 uur

Beste Anna,

De hoeveelheid waterstofperoxide die door de tandarts wordt gebruikt is zo minimaal dat het geen schade brengt. De meeste mensen krijgen hier dan ook geen last van.
Het is wellicht verstandig om van te voren met je tandarts jouw bezwaren te bespreken om vervolgens te beslissen of je wel of niet je mond gaat spoelen met waterstofperoxide.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 09:46 uur

@Anna50 , ik zou als je geen klachten hebt de afspraak even uitstellen nu, mijn tandarts belde zelf al om dit te melden, bij pijnklachten kon ik terecht natuurlijk.
Verder instructies om vooral goed te poetsen,regen en flossen en hopelijk volg jaar weer controle

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 10:21 uur
Reactie op goudvisje

@Anna50 , ik zou als je geen klachten hebt de afspraak even uitstellen nu, mijn tandarts belde zelf al om dit te melden, bij pijnklachten kon ik terecht natuurlijk.
Verder instructies om vooral goed te poetsen,regen en flossen en hopelijk volg jaar weer controle

Is dat vanwege de 2e golf? Ik weet het niet meer. 🤔

Login of registreer om te reageren
12-10-2020 om 17:50 uur
Reactie op Anna50
Reactie op goudvisje
@Anna50 , ik zou als je geen klachten hebt de afspraak even uitstellen nu, mijn tandarts belde zelf al om dit te melden, bij pijnklachten kon ik terecht natuurlijk.
Verder instructies om vooral goed te poetsen,regen en flossen en hopelijk volg jaar weer controle

Is dat vanwege de 2e golf? Ik weet het niet meer. 🤔

Ja klopt, omdat het nu erg hard oploopt de besmettingen, vooral voor mensen uit de risicogroep, pijnklachten dan kon ik gewoon terecht.
Praktijk is gewoon open..
Sorry zag net pas je berichtje, ben niet zo vaak hier... :)
Liefs xxxx😍

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 06:41 uur

Nou volgens mij is het gewoon een manier om extra kosten te declareren....de tandarts declareert namelijk een bedrag rond de 5,- euro per patiënt wegens de in hun praktijk genomen corona maatregelen. Als je beetje kan rekenen kosten deze maatregelen echt nog geen 5,- per patiënt ... gewoon weer een omzet verhogende maatregel!!!

Login of registreer om te reageren