Copd en Carona en werk.

13-09-2020 om 13:15 uur

Goedenmiddag, ik zal mij even voorstellen
Ik heet Monique, ben 62 jaar en heb copd3 gold met de nodige klachten en medicijnen en ben nog werkzaam als kapster voor 20 uur per week maak mij zorgen daar ik onmogelijk anderhalve meter afstand kan houden met mijn beroep, ik werk wel met gezichtscherm en desinfecteer na iedere klant heb gemiddeld 10 klanten per dag en moet er maar vanuit gaan dat mensen eerlijk zijn en geen klachten hebben als ik dan hoor dat mensen op kantoor zoveel mogenlijk thuis moeten werken en die mankeren vaak niets
Ik merk dat ik met steeds meer lood in de schoenen naar het werk ga en slaap slecht en heb maagklachten dus veel spanning .
Nu het virus weer aan het oplaaien is
Ik weet niet wat ik moet doen op dit moment maar zou het liefst thuis blijven en mij ziekmelden want het voelt niet goed !
Heeft iemand passend advies voor mij wat ik het beste zou kunnen doen
Ik hoor graag jullie mening !
Of heeft iemand een weet wijze raad ?
Goetjes van mij Monique ,

Login of registreer om te reageren
14-09-2020 om 12:47 uur

Volg je gevoel en wellicht met je arts overleggen? Die kent jouw persoonlijke situatie qua ziekte etc

Login of registreer om te reageren
14-09-2020 om 14:21 uur

heb je een gesprek met je leidinggevende hierover gehad, misschien is er ander werk wat je wel kunt doen
heb je een bedijfsarts, die kan ook advies geven
en ook je huisarts kun je vragen om advies, maar dit advies is niet bindend. je werk hoeft zich niet aan het advies van de huisarts te houden.
sterkte!

Login of registreer om te reageren
14-09-2020 om 14:32 uur
Reactie op Juno92

Volg je gevoel en wellicht met je arts overleggen? Die kent jouw persoonlijke situatie qua ziekte etc

Ja in het begin van de carona crisis waren wij dicht en mijn arts vond ook dat ik beter thuis kon blijven daar er nog niet veel bekend was over carona ik ben begin jullie weer begonnen met werken er is een protocol op het werk maar verder geen regeling dat je met een aandoening thuis zou kunnen blijven heel erg gek vind ik want de regering wil de kwetsbare beschermen zoals ze dat zo mooi zeggen ik ga nog maar eens met de huisarts overleggen wat hij nu vind dank je voor je reactie 👍

Login of registreer om te reageren
14-09-2020 om 14:34 uur
Reactie op emsepems

heb je een gesprek met je leidinggevende hierover gehad, misschien is er ander werk wat je wel kunt doen
heb je een bedijfsarts, die kan ook advies geven
en ook je huisarts kun je vragen om advies, maar dit advies is niet bindend. je werk hoeft zich niet aan het advies van de huisarts te houden.
sterkte!

Login of registreer om te reageren
14-09-2020 om 14:40 uur

Ja zeker gesprek gehad maar volgen hem zijn wij voldoende beschermd met gezichtscherm en de hele dag desinfecteren en wat de bedrijfsarts betreft kunnen wij gewoon werken volgens protocol kappers dus erg moeilijk en tegenstrijdig allemaal wij zijn ook best een grote zaak met veel personeel en de collega,s houden nou ook niet altijd afstand van elkaar pufffff lastig morgen maar de huisarts bellen dank je voor je reactie 👍

Login of registreer om te reageren