Corona risico groep werkend in de zorg

07-09-2020 om 17:05 uur

Hallo allemaal
Ik werk als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg. Vanwege astma zit ik in de risico groep. 1,5 meter tot mijn cliënten en collega s lukt niet.. de bedrijfsarts adviseert om vervangend werk te gaan doen wat veilig is . Maar mijn werkgever geeft aan geen andere functie voor me te hebben. Ik ben nu aan het werk met een FFP 2 mondkapje op. Dit valt me erg zwaar . Het ademen gaat moeizaam al helemaal als ik last heb van mijn astma. Zijn er meer mensen die in de zorg werken en dus door longproblemen in de risico groep vallen en zo ja hoe werken jullie nu?

Login of registreer om te reageren
07-09-2020 om 17:20 uur

ook ik werk in de zorg, ouderenzorg, en herken jou probleem.
ik woon in t noorden woon en hier is (nog?) weinig corona. in overleg met mijn longarts en mijn teamleidster werk ik, en zodra er toch corona is bij een collega of bewoner ben ik vrij.
Collega's raak ik (bijna) niet aan, en ik was veel vaker mijn handen of ontsmet. En ben veel bewuster dan anders, met alles wat ik doe en hoe ik iets doe.

vanaf vandaag ben ik aan het revalideren in een longrevalidatiecentrum en eerlijk is eerlijk, dit voelt beter dan werken, want tijdens mijn werk voel ik me toch niet helemaal veilig.

Login of registreer om te reageren
07-09-2020 om 17:55 uur

Ik merk ook dat ik me niet veilig voel.. ook al is er nu geen Corona binnen. In maart was het ook ineens op de woongroep. We zijn er toen echt door overvallen. Helaas zijn er toen een aantal cliënten overleden. Ik lees op internet ook zo weinig terug over zorgmedewerkers in de risico groep..doordat er zo weinig personeel is in de zorg wilde ik graag op de woongroep blijven werken maar na 4 uur met een FFP 2 mondkapje op ben ik helemaal kapot en heb ik last van hoofdpijn., ik werk nu maar 3 keer 4 uur . Normaal werk ik 24 uur maar dat gaat me nooit lukken zo ...

Login of registreer om te reageren
07-09-2020 om 18:11 uur