Augustus 2020 - Warm weer.

06-08-2020 om 09:36 uur

Augustus kent vaak erg warme dagen. Het is dan belangrijk voldoende te drinken en je luchtig te kleden. Boodschappen en sporten kun je het beste doen in de vroege ochtend en in de avond als het wat koeler wordt. Houd overdag ramen en deuren zoveel mogelijk dicht, gordijnen en/of zonwering voor de ramen. Hebben jullie veel last van de warmte? Hebben jullie nog goede tips?

Login of registreer om te reageren
06-08-2020 om 14:30 uur

Ik merk dat mijn benauwdheidsklachten erger worden met die hele hete dagen. Ik weet niet of dat normaal is en anderen dat ook hebben.
Ik zie daarom altijd erg op tegen de hitte. Is dit herkenbaar voor jullie? Hebben jullie hier ook meer klachten door?

Login of registreer om te reageren
06-08-2020 om 15:18 uur

- Rustig blijven.
- Heel weinig doen en zo mogelijk afspraken afzeggen.
- Bioscoop opzoeken.
- Kijken hoe laat een café ergens in een bosrijke omgeving opengaat, en dan daar wat drinken. Dan is het nog niet zo warm en ben ik er toch even uit geweest.
- Zo min mogelijk naar het weerbericht kijken, dan neem ik het makkelijker zoals het komt.
- Supermarkten vermijden: de kou geeft klachten.

Als het heel warm en droog is, ben ik even hoestvrij, dat is prettig.
Ademen gaat vaak lastiger, maar met extra vernevelen los ik dat redelijk op.

Login of registreer om te reageren
12-08-2020 om 09:45 uur

- tegelvloeren dweilen met koud water, vanzelf op laten drogen. (En daarna lekker op de koude tegels liggen.)
- de was binnen ophangen, vooral handdoeken en grote lakens. Of lakens alleen maar nat maken en binnen ophangen.
- een airconditioning laten installeren, want dit zal niet de laatste hete zomer in Nederland zijn ; )

Login of registreer om te reageren
12-08-2020 om 14:51 uur
Reactie op Suus01

- Rustig blijven.
- Heel weinig doen en zo mogelijk afspraken afzeggen.
- Bioscoop opzoeken.
- Kijken hoe laat een café ergens in een bosrijke omgeving opengaat, en dan daar wat drinken. Dan is het nog niet zo warm en ben ik er toch even uit geweest.
- Zo min mogelijk naar het weerbericht kijken, dan neem ik het makkelijker zoals het komt.
- Supermarkten vermijden: de kou geeft klachten.

Als het heel warm en droog is, ben ik even hoestvrij, dat is prettig.
Ademen gaat vaak lastiger, maar met extra vernevelen los ik dat redelijk op.

Hallo,

Dat vernevelen waar jij het over hebt, hoe doe je dit?
Want waar ik momenteel veel last van heb is dat ik nu alleen maar warme lucht aan het inademen ben, en het daar extra benauwd van heb.

Login of registreer om te reageren
12-08-2020 om 15:52 uur

Je kunt eventueel wat extra luchtwegverwijder nemen met dit weer.
Als je die tenminste hebt.
Bijvoorbeeld Ventolin (= salbutamol) of Atrovent (= ipratropium).
Misschien gaat het ademen dan wat makkelijker.

Ik vernevel met een luchtwegverwijder. Daarvoor gebruik ik een vernevelapparaat. Dat gaat allemaal via de longarts.

Login of registreer om te reageren
12-08-2020 om 16:02 uur

Vandaag ook weer een hittedagje. vanmorgen wat in mijn huis gesopt, en halverwege de ochtend lekker niks gedaan, tukje op de middag...

dus ik doe heel rustig aan, drink veel, het de ventilator overal naast me staan (ook buiten in de schaduw als ik een tukje doe) en wat ook goed helpt is mijn shirtje nat maken, dan koel ik ook rap af.

oh, en als ik die dag niks heb lekker naar de noordkust groningen/ waddenzee, of schiermonnikoog (de eerste op middagboot om dikke drukte, corona gevaar, te omzeilen)

Login of registreer om te reageren
12-08-2020 om 16:11 uur
Reactie op Suus01

Je kunt eventueel wat extra luchtwegverwijder nemen met dit weer.
Als je die tenminste hebt.
Bijvoorbeeld Ventolin (= salbutamol) of Atrovent (= ipratropium).
Misschien gaat het ademen dan wat makkelijker.

Ik vernevel met een luchtwegverwijder. Daarvoor gebruik ik een vernevelapparaat. Dat gaat allemaal via de longarts.

Oh ja dat bedoel je, ja die heb ik ook een extra puffer, en dat werkt inderdaad ook goed, die gebruik ik alleen zo nodig.

Die ik dagelijks gebruik is Spiriva Respimat, die andere is een novolizer salbutamol

Login of registreer om te reageren
13-08-2020 om 05:54 uur

Wellicht ten overvloede: Een vernevelaar (of vernevelapparaat) en een puffer zijn niet hetzelfde. Er is veel informatie over te vinden op internet. Beter nog wellicht om uw long arts om informatie te vragen.

Login of registreer om te reageren
14-08-2020 om 17:19 uur

Ik leef juist op van de warmte. Luchtwegen zijn dan veel minder geprikkeld. Nu heb ik het juist zwaar. Door de overgang naar kouder weer veel hoesten en benauwd. Peakflow is ook duidelijk lager dan de afgelopen week.

Login of registreer om te reageren