kippeneiwit?????

11-11-2009 om 17:11 uur

Hey hallo,

ben er sinds vandaag achter dat ik kippeneiwit allergie heb!!
Ben er d.m.v griepprik achter gekomen, nou had ik altijd vermoeden maar is nooit bevestig, en nu dus wel!!

Misschien een hele domme vraag, ben al op zoek gegaan op het astma forum en op internet maar nergens kan ik antwoord op vinden!!

Kippeneiwit heeft toch gewoon alleen met het ei te maken???? Of ook met de kip???

Alle informatie is welkom!!!

Tanks
Sabien

Login of registreer om te reageren
11-11-2009 om 17:20 uur

Hoi,
Wat jammer dat je kippenei allergie hebt! Lastig vooral...
Ikzelf heb ook een ernstige kippenei allergie, dus mijn voeding is 100% kippenei vrij.
Het gaat inderdaad om het ei van de kip. Maar het vlees van de kip kun je wel eten (anders heb je kipfiletallergie :))
Je moet met name opletten bij koekjes en taart, maar ook allerlei sauzen op mayonaisebasis. Maar simpel iets als beschuit is ook 9 van de 10 keer met ei. Ik zou je adviseren alle ingredienten te lezen, bij alles wat je koopt, want ei zit in dingen waar je het soms gewoon niet van verwacht!
Mocht je nog meer vragen hebben mag je me gerust pb-en ofzo, maar hoop dat je hier vast wat mee kunt!
Veel succes met alles! Ik kan nl makkelijkere allergieën verzinnen, maar desondanks is er goed mee te leven!
Groetjes Jorine

Login of registreer om te reageren
11-11-2009 om 18:00 uur

superrrrrrrrrrr bedankt voor je snelle reactie!!
Het was ook allemaal heeel raar gegaan vandaag, en allemaal tijdens me werk dus ik kon er op het moment ook niet zoveel mee zeg maar  ;)

Mocht eerder naar huis van mijn collega, want ik was kapot!! De hele nacht opgelopen omdat ik me zo beroerd voelde en zooooooo erg last van me dikke, rode arm............

Maar goed!! Bedankt voor je antwoord, heb me namelijk rot gegoogeld maar er kwam niets uit wat mij een bevredigend antwoord gaf!!

Zat ik ook nog te denken waarom heb ik de ene keer dan meer een reactie dan de andere keer???
En soms kan ik een beetje wel verdragen (maar misschien komt dat wel omdat ik van de allergioloog elke dag xyzal moet slikken omdat ze niet weten waarvoor ik allergische bent!/was!)

Je snap wel, ik zit vol met vragen!!!
hahahahahahaha

Bedankt!!!!
Groetjes Sabien

Login of registreer om te reageren
17-05-2010 om 19:21 uur

Sinds kort heb ik ook een kippeneiwit allergie en om wat meer duidelijkheid te krijgen heb ik bij het voedingscentrum een lijst aangevraagd waar ontzettend veel artikelen opstaan die normaal verkrijgbaar zijn in de supermakrt maar wel geheel kippeneiwitvrij zijn.

Reactie op bienie
Hey hallo,

ben er sinds vandaag achter dat ik kippeneiwit allergie heb!!
Ben er d.m.v griepprik achter gekomen, nou had ik altijd vermoeden maar is nooit bevestig, en nu dus wel!!

Misschien een hele domme vraag, ben al op zoek gegaan op het astma forum en op internet maar nergens kan ik antwoord op vinden!!

Kippeneiwit heeft toch gewoon alleen met het ei te maken???? Of ook met de kip???

Alle informatie is welkom!!!

Tanks
Sabien

Login of registreer om te reageren
17-05-2010 om 21:16 uur
Reactie op yvonnehazekamp

Sinds kort heb ik ook een kippeneiwit allergie en om wat meer duidelijkheid te krijgen heb ik bij het voedingscentrum een lijst aangevraagd waar ontzettend veel artikelen opstaan die normaal verkrijgbaar zijn in de supermakrt maar wel geheel kippeneiwitvrij zijn.

Hoi,
Deze lijst is wel handig, maar ik zou je adviseren om wel élk etiket te lezen van de spullen die je eet...Ook al staan ze op de merkartikelenlijst, er kan toch wel kippenei inzitten soms....maar of het echt nodig is om alles te lezen is natuurlijk wel afhankelijk van de ernst van de allergie. Maar ik voel me niet safe als ik niet het etiket heb gelezen, t zou bij mij nl wel echt goed mis kunnen gaan als er toch ei in blijkt te zitten...
Succes ermee!!
Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
18-05-2010 om 14:20 uur

Hey hoi,

Ik zal eens op voedingswijzer kijken!!!

Graag jullie mening?? Ik ben gestopt met opletten met het eten van kippen-eiwit want ik moest een bloedtest doen en daar kwam uit dat ik niet allergische ben voor kippen-eiwit.......nou moet ik eerlijk zeggen dat ik die testen niet helemaal geloof, heb ook bij allergioloog gelopen en zelfs die kwam nergens achter conclusie: mijn arts zei dat mijn lichaam niet wil laten zien waarvoor ik allergische ben (alle symtomen op allergie zijn aanwezig volgens arts!!) Hij wilde verdere testen doen, maar daar voelde ik niets voor..(ik liep overigens een paar jaar geleden bij de arts, ruim voor mijn verhaal met de griepprik en kippenei)......
Maar ik eet wel zo weinig mogelijk, op een 1 of andere manier heb ik een antipatie tegen kippen-ei......al mijn hele leven trouwens wordt ik misselijk bij het zien van ei hihihihihi Maar dingen waar ei in is verwerkt eet ik inmiddels wel weer..........................kweet dus niet of het verstandig is??? Ik had het aan mijn arts willen vragen, maar ik vergeet het steeds!!
Ook twijfel ik nog steeds, of ik helemaal geen kippen-ei meer zal eten of niet??? Lastig wanneer je geen harde bewijzen heb!

Groeten Sabien

Login of registreer om te reageren
18-05-2010 om 15:22 uur
Reactie op bienie

Ook twijfel ik nog steeds, of ik helemaal geen kippen-ei meer zal eten of niet??? Lastig wanneer je geen harde bewijzen heb!

ik heb ook voedsel allergie (maar juist weer niet van kippe eiwit, ben dol op eieren ;) ) en wanneer ik allergeen voedsel eet, maar er niet meer op reageer eet ik het gewoon.
Natuurlijk begin ik met een hapje (bv appel), en niet direct een maaltijd vol. gaat dat hapje goed bouw ik het op.

Login of registreer om te reageren
18-05-2010 om 15:26 uur

Hoi Sabien,

Idd lastig als er niets uit bloedtest komt. dat is bij mij ook zo, ik heb toen een dubbelblinde provocatie gedaan bij de allergoloog. Is een intensief onderzoek (als je wilt weten wat het is vraag het dan maar, maar ga er nu even vanuit dat je het weet. scheelt voor nu een hoop tikwerk :)), maar heeft mij in ieder geval opgeleverd dat ik sindsdien weet dat ik zeer heftig op zeer kleine beetjes ei reageer. Zou dus idd niet moeten kunnen omdat het niet aan te tonen is in bloed en met huidtest, maar het kan in zeldzame gevallen dus wel, zo dus ook bij mij (ik loop dus alitijd met Epipen rond).En daarom ook altijd problemen met de griepprik etc. Daar hebben we t al wel eens over gehad herinner ik me.

Tja, of het verstandig is dat jij niet alles strikt mijdt.....Kijk, ik zou zeggen als je niet al te veel klachten hebt, of in ieder geval je niet er heel beroerd van voelt, is het super handig wanneer je wel gewoon koekjes etc zou kunnen eten. Dat scheelt gewoon een heleboel of je het helemaal moet vermijden of dat je het in kleine hoeveelheden toch wel tot je kan nemen. Een heel ei vermijden is niet zo lastig, maar juist de verwerkte vorm is gewoon wel heel lastig, omdat het in ontzettend veel dingen (ook als je het niet verwacht!) zit!

Maar wanneer je toch klachten houdt, zou ik eens een tijdje even alles vermijden (dus weer alle etiketten lezen) en als je je dan stukken beter voelt, dan lijkt me voor jou het bewijs geleverd dat je er niet tegen kunt. Maar als je geen verschil merkt zou ik een beetje opletten dat je niet teveel eet (dus geen mayo én taart én bitterballen én ..),maar het gewoon beperken tot 1 ding waar het in zit, bijv een stuk taart ofzo. k Hoop voor je dat dat gaat lukken, ik zou dat zelf nl heel graag willen dat dat bij mij zou kunnen, maar helaas gaat dat niet. Ach ja, ook met een kippenei-dieet is goed te leven,maar is soms lastig, en vaak ook niet leuk (veel nee-zeggen. maar er zijn ergere dingen!).

Hoop een beetje je vragen beantwoord te hebben?? Succes ermee!

Groetjes
Jorine

Login of registreer om te reageren
19-05-2010 om 16:53 uur

HEy Jorine en Emsepems,

Bedankt voor jullie reactie's....soms heb ik gewoon even nuchtere kijk van mensen die er verstand van hebben nodig hihihihi :s)

@Jorine is het niet zo'n test waarvoor je opgenomen moet worden met waakinfuus e.d en dan steeds meer van een product krijg???? Dat wilde de allergioloog ook bij mij doen, maar dat vond ik te intensief!!

Eigenlijk weet ik zelf het antwoord al wanttttt beetje ei kan ik handelen maar veel ei in 1 week dat merk ik......dus ik moet idd naar mijn eigen lichaam luisteren, al is het lastig want ik krijg altijd een late reactie......
maar goed, zowiezo is mijn astma nu flink ontregeld....maar dat komt waarschijnlijk door de pollen

Groetjes SAbien

Login of registreer om te reageren
19-05-2010 om 20:31 uur
Reactie op bienie

@Jorine is het niet zo'n test waarvoor je opgenomen moet worden met waakinfuus e.d en dan steeds meer van een product krijg???? Dat wilde de allergioloog ook bij mij doen, maar dat vond ik te intensief!!

Hoi,
Ik denk dat we hetzelfde onderzoek bedoelen,maar elk ziekenhuis doet het anders. Maar het is volgens mij zowiezo maar een dagdeel dat je moet blijven en soms zetten ze wel een infuus en soms niet. Maar je krijgt idd steeds een beetje meer, de ene keer een placebo en de andere keer het allergeen, alleen niemand weet wanneer je wat krijgt.
Ik vond het wel intensief omdat je 2 dagen ermee zoet bent, maar zoals geschreven heeft het mij veel duidelijkheid verschaft en ben ik dus erg blij dat ik het gedaan heb!
Succes met alles, ook met je astma. Hopelijk gauw weer meer op regel!
Groetjes

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 13:39 uur
Reactie op bienie

Hey hallo,

ben er sinds vandaag achter dat ik kippeneiwit allergie heb!!
Ben er d.m.v griepprik achter gekomen, nou had ik altijd vermoeden maar is nooit bevestig, en nu dus wel!!

Misschien een hele domme vraag, ben al op zoek gegaan op het astma forum en op internet maar nergens kan ik antwoord op vinden!!

Kippeneiwit heeft toch gewoon alleen met het ei te maken???? Of ook met de kip???

Alle informatie is welkom!!!

Tanks
Sabien

Het is al jaren geleden dat je dit hebt geplaatst en ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat. Bij mij is een intolerantie voor kippeneiwit geconstateerd. Dit is echt wat anders als kippenei eiwit. Dat betekend voor mij dat als ik een kipfilet eet, ik binnen een half uur bij een wc moet zijn want m’n darmen reageren er erg heftig op. En dan een paar dagen lang.

Nu ben ik opzoek gegaan online, maar ik kom alleen maar informatie tegen voor kippenei eiwit allergie en intolerantie.
Heeft er iemand wel informatie over of tips?

Login of registreer om te reageren