Moeder opzoek naar antwoorden

11-06-2020 om 08:35 uur

Hallo allemaal,
Ik start een nieuwe topic, wellicht is er al een soort gelijke. Er zijn er zoveel dat ik hem niet echt heb kunnen vinden.

Mijn zoon van bijna 8 heeft sinds een maand ong iedere keer een astma aanval. Hij ligt nu voor de derde keer in het ziekenhuis. Hij heeft ieder jaar rond deze tijd. Het lijkt wel of de aanvallen steeds erger worden. Het gaat gelijk door naar een erge aanval.
Een allergie komt niet uit de testen.

Heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik voorkomen dat hij nu weer in een aanval terecht komt.

Ik ben eigenlijk (een beetje wanhopig) opzoek naar de trigger. Ik wil zo graag voorkomen dat hij iedere keer weer in het ziekenhuis belandt.

En nog een andere vraag, heeft iemand ervaring met zoutkamers of met osteopaat.

Ben benieuwd naar de reacties.

Hartelijke groet,

Annelies

Login of registreer om te reageren
12-06-2020 om 10:01 uur

Hoi Annelies.
Er zijn hier weinig moeders heb ik gemerkt helaas. Mijn kind heeft ook astma en daarnaast longafwijkingen. Ik schrijf wel mee op facebook in een groepje mee met ouders met kids met astma, die is wel heel actief. De groep heet astma bij je kind(eren) tot 25 jaar.

Login of registreer om te reageren
13-06-2020 om 11:25 uur

Is er geen longverpleegkundige in het ziekenhuis? Dan zou je samen met hem of haar op zoek kunnen gaan naar de triggers. Is het iets in de klas/op school? Je zegt dat het in het voorjaar het ergst is. Mogelijk toch een pollenovergevoeligheid, al komt dat er nu nog niet uit. Heeft hij onderhoudsmedicatie en zo ja, welke? Kun je daar iets mee doen, dus preventief vaker laten inhaleren, zoiets?

Login of registreer om te reageren
27-06-2020 om 10:06 uur

Hoi Floriossum, dat is best heftig , dat een kind van bijna 8 al opgenomen moet worden.

De testen zeggen niet alles, ik ken mensen met ernstig astma die volgens de testen geen astma hebben...maar het is wel vervelend.

Het lijkt me ook wijs dat je goed uitzoekt waar hij niet tegen kan, waar reageert hij op ?
Dan zou het verstandig kunnen zijn om je huis te saneren , geen huisdieren, geen rooklucht, geen parfums etc....

Dan denk ik dat hij medicatie nodig heeft om deze astma aanvallen te voorkomen of dat mocht het gebeuren dat hij in ieder geval medicatie bij zich heeft.

Gebruikt hij op dit moment medicatie ?

Login of registreer om te reageren