Naar de huisarts?

18-05-2020 om 08:24 uur

Hi,

Ik had gisteren 3 astma-aanvallen, gisteravond benauwd (voor het slapen) en nu in de ochtend weer. Moet ik de huisarts bellen of niet?

Sorry dat ik deze vraag hier stel, maar ik wil niet voor elk dingetje de huisarts bellen. Ik hoor graag wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik ben trouwens 23, weet niet of de leeftijd er toe doet.

Groetjes, BB

Login of registreer om te reageren
18-05-2020 om 08:28 uur

Hoi BB

Ik zou gelijk bellen, ik zit al te sukkelen sinds begin april, het ging van kwaad naar erger totdat ik vorige week de huisarts kon laten komen. Stootkuur prednison gehad. En ik zeg al 3 dagen dit gebeurt me nooit weer. Gewoon voor de zekerheid bellen!!

Login of registreer om te reageren
18-05-2020 om 08:28 uur

als je er ongerust over bent dan bellen, liever 10x teveel dan 1x te weinig denk ik altijd maar ;-)

Login of registreer om te reageren
18-05-2020 om 08:40 uur

Ik heb inmiddels ook buikpijn/misselijk en het gevoel dat ik moet overgeven. Heb ik dan niet gewoon een griepje? Heb dit nooit samen gehad namelijk

Login of registreer om te reageren
18-05-2020 om 09:34 uur

Ik zou echt even bellen en overleggen, helemaal nu je meer klachten krijgt erbij.
Je hoort dan wel wat ze ervan denken, dat neemt een hoop onzekerheid weg.
Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
01-06-2020 om 17:54 uur

Zou gewoon bellen, het gaat om jouw gezondheid

Login of registreer om te reageren
01-06-2020 om 18:28 uur

Hoe gaat het nu met je BB21? Heeft de huisarts iets voor je kunnen betekenen? Ik hoop dat je je wat beter voelt!

Login of registreer om te reageren
01-06-2020 om 18:30 uur

Dank jullie voor de reacties!

Ik had de huisarts gebeld en had een prednison stootkuur gekregen. Inmiddels niet meer zo kortademig en 8 juni heb ik een longfunctietest. M’n medicijnen werken niet optimaal dus dan gaan ze kijken wat er aan de hand is.

Login of registreer om te reageren
02-06-2020 om 09:55 uur

Altijd bellen, het is jou leven en daarnaast betaal je ook nog voor zorg dus en als het een goede huisarts is dan zal deze je begrijpen en alles goed uitleggen.

Succes.

Login of registreer om te reageren
29-09-2022 om 16:07 uur

nog even een vraagje ik heb behalve copd nu ook astma. ik heb veel longaanvallen meestal neem ik die trimbow en de rest van mn dagelijkse medicatie. dan is het soms nog niet tegen te gaan. maar ik wil niet naar de huisarts want die stuurt me altyd naar het zkh en ik heb een hondje dus ik kan alleen weg als het serieus zou helpen en dat is niet zo

Login of registreer om te reageren
30-09-2022 om 10:57 uur

@copdje Gewoon bellen en de situatie uitleggen, ze willen echt wel vaak meedenken. Ik moet ook vaak naar het zkh zelf en wacht daardoor vaak met bellen wat alleen maar tegen me werkt en ik juist vaak opgenomen moet worden dan:(
Heb je een astma actieplan? Zo nee probeer die op te stellen met je behandelaren zodat je kan voorkomen (voorkomen kan natuurlijk niet altijd, maar de bedoeling is meer regie en zelf eerder kunnen ingrijpen zodat je niet verder af bent) dat je naar het zkh moet.
Loop je ook bij een longarts? Bespreek het daar, weet je wat je triggers zijn, zijn die te vermijden? Wellicht kan er nog meer in je management aangepast worden. Het is niet altijd zo maar soms komen ze met ideeën dat je denkt verrek dit helpt en daar heb ik echt wat aan en dat gun ik je

Login of registreer om te reageren