Druk op de borst ademhalingsproblemen en benauwd

28-04-2020 om 09:07 uur

Geachte,

Al sinds enkele jaren merk ik dat ik heel moe ben. Heb ook veel moeite als ik veel moet praten.
Soms krijg ik een drukkend gevoel op de borst en kriebelingen en dan neem ik Lysomucil 600 mg in 2 p/d gedurende een week. Doe ik dat niet wordt ik ziek en krijg koorts. Dit doe ik al 10 jaar.
De laatste 2 jaar krijg ik ook kleine priemende pijntjes op mijn borst maar die verdwijnen spontaan. De huisdokter maakt er niets uit.
Op 13/1 deed ik een cyclo-ergispirometrie bij een internist met resultaat:
O2 Max 44%, PEF 49%
RAW : REC 0,33 en Pre 0,41
Hij schreef: lucht 44% en ademhaling: verlaagde luchtweerstand.ik kreeg ook een Echo-Dopper
Resultaat.: rechts en links lichte extase van de vena subclavia met stase in rust. Bij elevatie van de arm is lichte stase met extase v/h middelste gedeelte met snelheden tot 0,08 en links tot 0,17. (Reflector of afklemming)
Dit ivm met vermoeden plexus Branchialis.
Ik heb eind februari mijn kleinzoon opgepast met hoge koortsen.
De dag nadien was ikzelf heel ziek met longproblemen.
Ik kreeg 2x een dosis Azithromycine 500 mg samen met Lysomucil.
Maar de symptomen komen steeds weer terug.
Slijmen, benauwd en druk op de borst. Ik heb 1 x koorts gehad en groenig slijm.. Geen hoest of koorts.
Ik heb ook problemen met het immuunsysteem type 2 en 3.
Zoals ook in Nederland kan kan je geen onderzoek of diagnose krijgen door het Corona virus.
Ik zou graag de diagnose kennen of toch al iets meer informatie.
Zou u me meer info kunnen geven aub.

Alvast bedankt en groetjes
Ritsie

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 08:29 uur

Beste Ritsie,

Wij hebben je vraag voorgelegd aan meerdere longartsen. Zij geven aan dat ze via deze weg geen antwoord kunnen geven op je bericht.
Wij raden je aan contact op te nemen met je huisarts om de mogelijkheden te bespreken voor verder onderzoek. Ook mag je ons bellen, zodat we met je mee kunnen denken. Op werkdagen is de Longfonds Advieslijn van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar: 0900 2272596 (€ 0,50 per gesprek).

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren