Ernstig astma en Corona

17-05-2020 om 13:32 uur

Hallo allemaal,
Poosje niet actief geweest, maar hier was ik weer.
Helaas heb ik Corona opgelopen. Ondanks dat ik erg voorzichtig ben geweest.
Ben 29 april ziek geworden, tenminste kreeg avonds minimaal koorts en beetje geïrriteerde keel, dacht eerst is van m’n sonde. Maar nachts kreeg ik last van m’n holtes, verder niet ziek ofzo, volgende dag toch maar even de huisarts gebeld, vermoeden een ontsteking van m’n holtes, maar moest mezelf in de gaten houden. Nachts werd ik wel ziek, saturatie werd wel wat lager maar niet erg, volgende dag wederom de huisarts gesproken, vermoeden Corona, goed op letten en bij zieker worden, lage saturatie wederom bellen. Zaterdag werd ik steeds zieker en afentoe even een dip in m’n saturatie, dus toch de hap gebeld, die zijn langs geweest, de arts vond het mee vallen, als ik maandag me nog beroerd voelde moest ik de huisarts bellen. Die maandag was m’n eigen arts met vakantie dus heb de longarts in Utrecht gebeld, moest direct komen, daar het hele circus, waaronder de Corona test en met een paar goede handvatten mocht ik weer naar huis toe, dinsdag bericht geen Corona, pfff wat een opluchting, bleek wel 2 bacteriën in m’n longen te hebben, na een paar dagen antibiotica knapte ik gelukkig op. Tot woensdagavond, opeens weer erg benauwd, dacht zelf prednison toch te vroeg gaan afbouwen. Maar in het ziekenhuis hier bij mij in de buurt wordt er op de seh standaard bij benauwdheid een ct scan gemaakt en deze liet dus Corona zien, voor de 2de keer een test gehad, ook deze was negatief maar de scan is dus leidend. Ondertussen laat de scan zien dat het beter gaat. Maar echt beter voel ik me niet, nog erg benauwd, afbouwen van zuurstof die verhoogt was, gebruik standaard al zuurstof, gaat niet, en de pijn rond m’n longen neemt steeds meer toe, vooral kwa steken.
Ben benieuwd of er hier meer lotgenoten zijn die Corona hebben gekregen en hoe het daar nu mee gaat.
Liefs Rachel

Login of registreer om te reageren
17-05-2020 om 18:35 uur

Ach, wat naar allemaal. Zelf heb ik in maart ook corona gehad, waarvoor ziekenhuisopname.
Nu knap ik heel langzaam op. Op en af is er een stijgende lijn. In de mindere periodes daalt mijn piekflow, mijn saturatie fluctueert dan best veel en ik ben enorm moe waarvoor ik ook overdag slaap. In de betere periodes kan ik merkbaar meer doen thuis. Inmiddels kom ik met lopen verder, ik denk zo'n 800 meter met rollator en meerdere pauzes. Fietsen mag weer, en ik fiets ook ongeveer 800 meter. Dat gaat wel in 1x, zonder rust.

Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren