Even voorstellen,

09-05-2020 om 17:33 uur

Hoi, ik ben Ingrid en heb altijd lichte vorm van astma gehad, maar nu ik in de overgang ben gekomen, ben ik allergisch voor werkelijk alle geuren, ik krijg het gelijk benauwd als ik maar een geur ruik. Heeft iemand daar ervaring mee? Ook vraag ik me af of het zinvol is om op de fiets tegen de geur van benzine en diesel etc. een mondkapje te gaan dragen en wat voor een is dan geschikt?

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 08:59 uur

Welkom Ingrid, helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar er kan beslist iemand helpen. Wellicht de longfonds advies lijn?

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 13:53 uur

Hoi Ingrid!

Op de dagen dat mijn longen echt OVERAL van gaan stuiteren, draag ik wel eens mijn VOGmask. Een masker gemaakt voor dit doel inclusief een filtertje voor fijnstof als ik mij niet vergis.

Ik zou er eens naar googlen en kijken of het wat voor jou is.

Login of registreer om te reageren
16-06-2020 om 12:44 uur
Reactie op Ingridnieuw

Hoi, ik ben Ingrid en heb altijd lichte vorm van astma gehad, maar nu ik in de overgang ben gekomen, ben ik allergisch voor werkelijk alle geuren, ik krijg het gelijk benauwd als ik maar een geur ruik. Heeft iemand daar ervaring mee? Ook vraag ik me af of het zinvol is om op de fiets tegen de geur van benzine en diesel etc. een mondkapje te gaan dragen en wat voor een is dan geschikt?

Hallo Ingrid,
Ik hoorde gisteren dat veel vrouwen tijdens of na de overgang astma ontwikkelen. Ook bij mij denken ze nu dat ik astma erbij heb. Bij de COPD. Ik ben 61 en ik heb dat ook dat ik benauwd wordt of moet hoesten van heel veel geuren.
Dus misschien zijn jouw klachten nu wel verergerd omdat je in de overgang zit.
Sterkte met alles.

Login of registreer om te reageren
17-06-2020 om 11:26 uur

Hormonen kunnen zeker invloed hebben op de astma!
Zelf heb ik het al met menstrueren dat dit voor flinke ontregeling zorgt:(

Login of registreer om te reageren