Longoperatie

27-04-2020 om 13:18 uur

In 2017 ben ik geopereerd.
Ze hebben toen via de traditionele manier een halve long verwijderd. Alles ging heel goed en eigenlijk behalve de eerste weken nooit klachten gehad. In 2019 weer moeder geworden en nu in 2020 een jaar later begin ik een heel trekkend gevoel te krijgen. Zit ongeveer tussen de drain litteken en snijvlak litteken. Alsof er "iets" vast zit of drukt tegen mijn ribben. Kan dat na 3 jaar nog door de operatie komen? De controle scan zijn ivm de corona allemaal uitgesteld dus hopelijk kunt u mij er iets meer over vertellen.

En val je met een halve long minder maar verder gezond onder een risico patient wbt de corona virus?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
29-04-2020 om 06:54 uur

Door een operatie ontstaat littekenweefsel. Dat zit ook van binnen. Dit littekenweefsel kan ook na 3 jaar nog veranderen en daardoor weer meer klachten geven. Als je een halve long minder hebt, dan zou ik toch zeggen dat je extra voorzichtig moet zijn om het corona virus niet te krijgen. Omdat je verder gezond bent is de kans het grootst dat het een griep beeld geeft zonder een zware longontsteking daarbij, maar dat weet je van tevoren niet zeker.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren