ENS Empty Nose Syndrome

27-03-2020 om 08:42 uur Gesloten

Weet u in welk ziekenhuis ik terecht kan om vast te stellen of ik dit heb en ten tweede kunnen ze er daar wat aan doen? Tot nu toe weet ik van het Amc Amsterdam en Erasmus in Rotterdam. gezien corona nu geen voorrang denk ik in ziekenhuizen heb er wel pschychisch klachten van. Heeft u advies?

De reacties zijn gesloten.
19-04-2020 om 14:14 uur

Geachte ENS

Eerst moet worden vastgesteld of u een "empty nose syndroom" heeft. Het is in de huidige tijd een relatief zeldzaam beeld, maar het komt zeker voor. Ongetwijfeld is er al wat aan gedaan. Het is van belang dat de KNO-arts waar u naar toe gaat, alle gegevens heeft van alle voorgaande behandelingen en operaties. Ik kan in ieder geval een telefonisch consult met u afspreken zodat ik wat beter kan beoordelen wat er aan de hand is. U kunt daarvoor bellen met ons Ziekenhuis ZGV 0318433060. Ik kan u daarna wat gerichter verwijzen naar een Ziekenhuis bij u in de buurt

Met vriendelijke groet,

Maarten Majoor

25-04-2020 om 10:07 uur

bedankt ik ben al geweest bij dr Dixon maar die vermoed dat mijn zenuwen beschadigd zijn waardoor ik de luchtstroom niet voel en een benauwd gevoel ervaar. lijkt wel alsof ik niet inademt aan de linkerkant. u heeft mijzelf de 1e keer geopereerd aan neusslijmvliesinkorting en kraakbeentransllantatie uit het oor. Sindsdien heb ik nog operaties ondergaan maar nog steeds met resultaat van slechte waarneming van de ademhaling rechts wel dat is het vreemde.

25-04-2020 om 10:10 uur

zijn zenuwen te herstellen in de neus. de symptomen duiden op een empty nose maar daar is in mijn geval denk ik geen oplossing?
graag uw reactie

22-06-2020 om 12:57 uur

L.s.

Heeft u uw naam en geboorte datum dan zoek ik uw gegevens er bij.

Met vriendelijke groet,

Dr. MHJM Majoor, KNO-arts

15-08-2020 om 10:48 uur

door steeds verstopping van mijn neus werkt mijn MRA en cpap niet. binnenkort wordt mijn dossier van vivisol overgedragen
u bezit overigens hiervan al de stukken van kliniek ruysdeal in Den Haag. Mijn lichaam raakt continue uitgeput vanwege slechte slaap en ademhaling.

20-08-2020 om 19:16 uur

hoeveel kans op ens syndroom is er in deze tijd? want ik krijg as woensdag een celon behandeling

22-08-2020 om 07:01 uur

ligt aan deskundigheid van arts en de opbouw van je neus denk ik. eenmaal gebeurd en je hebt grote ellende die je leven beinvloeden

22-08-2020 om 22:17 uur

Geachte ENS,
Wat vervelend dat zowel de MRA als de CPAP onvoldoende effect hebben. Het niet goed functioneren van zowel de CPAP als de MRA in samenhang met uw neusklachten is zo moeilijk te beoordelen. Wellicht is het verstandig als een van de andere collegae in de v Ruysdael kliniek ook een keer kijken naar dit probleem.

Met vriendelijke groet,
dr. MHJM Majoor KNO-arts, Somnoloog

24-08-2020 om 07:48 uur

dankuwel

15-09-2020 om 11:43 uur

weet u wat PRP en ref behandeling is en gaat mij dat helpen?. ik zie u binnenkort ivm apneu en dit ENS syndrome is het vermoeden namelijk. propersona kan hier niets mee!