Fluimucil

19-11-2019 om 21:13 uur

Fluimucil/Acetylcysteine wordt al een tijdje niet meer vergoed dus moet ik nu het maar zelf aanschaffen. Wat zijn jullie ervaringen betreft de beste werking: zuigtabletten, poeder/bruistablet, capsules of kant en klaar drankje. Misschien hebben jullie ook nog een tip waar je deze het beste kan aanschaffen.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 09:09 uur

Acetylcysteinezuur bruistabletten 600 mg kopen bij het Kruidvat de goedkoopste.
10 stuks voor ca. 4,50.

Als je een vernevelaar hebt:
Van mijn longarts kreeg ik het advies om een fles natriumchloride 0,9% te kopen: je hebt al een 1/2 liter voor een euro of 2. (Bestellen bij apotheek) Ik vind het effectiever dan de dure fluimucil of mucoclear want die zijn allemaal rond de 20 euro.
Longarts adviseert eerst met die natriumchloiride te vernevelen, even te wachten omdat er dan al aardig wat slijm loskomt en dan pas medicijn.
Bij de apotheek kan je om een spuit vragen zodat je het containertje van je vernevelaar daarmee kunt vullen. Gebruik 2,5 ml per verneveling, over het algemeen 4 keer per dag.

Tegen het hoesten 's nachts gebruik ik Daro capsules retard, werken 8 uur. Alleen te koop bij de apotheek. Al die drankjes helpen bij mij totaal niet. Zorg ook dat je met je bovenlijf iets hoger slaapt door bijv. een extra kussen of door je hoofdeind iets omhoog te doen.

Misschien hebben jullie wat aan deze tips.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 12:15 uur

Ik blijk niet tegen salicylzuur te kunnen kreeg het benauwder ervan en werd er naar van .. zit geloof ik ook in asparine ? Bij mij lokt het een astma aanval uit 😢

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 12:21 uur

@riavankwawegen , die natr. oplossing is iets heel anders hoor. Bovendien mag je dat niet de eerste keer op eigen houtje doen, want je kunt er benauwd van worden. Er bestaan ook ampullen hypertoon zout, maar die mogen alleen op recept verstrekt worden. Fluimucil is in bepaalde mate ontstekingsremmend.

Login of registreer om te reageren
17-04-2020 om 11:11 uur

Dat klopt allemaal en ik ben het met je eens. Ik ben er ws. te gemakkelijk vanuit gegaan dat iedereen zo verstandig is om nooit zelf te experimenteren met geneesmiddelen.

Dank voor je reactie :)

Login of registreer om te reageren
03-07-2020 om 09:55 uur

Ik gebruik nu 3 weken flumicil om te vernevelen maar werkt voor geen meter. Combivent ook niet. Blijf gorgelen met zout water en gebruik acetylcysteine 600 mg bruis , bij de laatste heb ik het gevoel dat het wat doet aan de slijm in mijn keel . Overigens word de flumicil voor vernevelen wel vergoed

Login of registreer om te reageren