Uitslag op handen /droge handen

18-03-2020 om 21:16 uur

Sinds een paar dagen heb ik last van hele droge, handen. Het wordt steeds erger en ik krijg ook uitslag (rode plekjes) ervan. Zelf vermoed ik dag dit door het vele handenwassen met zeep komt. Ik heb het proberen in te smeren met bodylotion neutral, maar dit prikt en jeukt echt enorm. Ik dnek dat vaseline misschien kan helpen. Echter is vaseline erg vet en lastig om het op je handen (bovenkant vooral) aan te brneegn (en daarna je handen wassen). Als ik het 's avonds/'s nachts doe, dan is mijn hele beddengoed en matras onder de vaseline (en die vlekken gaan er moeilijk uit, al ervaring mee). Er zijn vast meer mensen die zoiets hebben. Wat doen jullie er tegen? Bestaan er niet soort van handschoenen (vingerloos) die je om kan doen (eerst vaseline en dan die handschoenen) zodat niet alles onder de vaseline zit? Ik dacht misschien kan het met verband, maar ik denk dat dat wel gaat verschuiven als ik 's nachts in bed lig.
Ik hoop dat iemand tips heeft.

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 21:23 uur

Je kan bij de apotheek katoenen handschoenen kopen die je 's nachts kan dragen. Verder de hele dag door zoveel mogelijk blijven smeren, als je tv kijkt, etc. Dat is het enige wat helpt.

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 21:26 uur

ik smeer er s avonds idd vaseline op, dun laagje, na een kwartier is het bij mij ingetrokken en ga ik lekker slapen.

Login of registreer om te reageren
19-03-2020 om 01:59 uur

In principe maakt het niet uit wat je smeert, als je maar smeert. Net wat je zelf fijn vindt. Ik heb cetomacrogrol voor 's nachts en overdag iets wat sneller intrekt.

Login of registreer om te reageren
19-03-2020 om 10:28 uur

Ik smeer ook zo veel en zo vet mogelijk. Ik ben gigantisch fan van Cicaplast van La Roche - Posay.

Klinkt heel luxe maar de prijs is prima te doen en het is herstellende en verzachtende 'balm'. Het is supervet, trekt erg snel in en heeft geen parfum / alcohol en andere narigheid. Zelfs op mijn handen die soms bloeden omdat ze zo droog zijn doet smeren geen zeer.

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 12:30 uur

Vaseline cetomacrogol werkt hier het best. In combinatie met altijd afwassen met huishoudhandschoenen aan en buiten nóóit mijn handschoenen uitdoen zolang het buiten onder de 10 graden is. Ga ik 10 minuten naar buiten zonder handschoenen dan wordt t zo droog dat het gaat bloeden.
's nachts zou je 'mofjes' over je handen kunnen doen of zoals gezegd ruim voor het slapen insmeren. Overdag smeren vind ik lastig, met die vettige handen alles aanpakken. Ik smeer overdag niet zo vaak daardoor.

Login of registreer om te reageren