wedstrijd niveau sport en astma

01-03-2020 om 22:47 uur

goede dag,

ik heb nu anderhalf jaar last van astma en heb er best goed mee kunnen omgaan maar laatste maanden gaat het best slecht ik doe aan intensief trainen voor wedstrijden minimaal 3 x per week tot 5keer per week maar nu gaat het slecht en heb ik pijn aan de borst en heel veel kramp net onder me ribben en nog op andere plekken.. ik heb zo en dan wel eens kramp van zwaar trainen maar dit is ander soort kramp dat daarna veranderd naar een lichte steek. het is begonnen nadat ik van de long arts kwam en me forster 200 8 x per dag moest innemen ipv 4 keer per dag. iemand hier ervaring mee en wat heb jij ermee gedaan en heeft het jou geholpen?? alvast bedankt voor het beantwoorden.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 02:32 uur

Als ik jou was zou ik dit terugkoppelen aan de longarts, wellicht heeft het te maken met je medicatie.
Zelf geen ervaring mee, wel dat ik door mijn astma stappen terug heb moeten doen. Maar als ik jouw verhaal zo lees is het begonnen nadat de foster is verhoogd, nou weet ik dat foster voor krampen kan zorgen en heb ik ook erg gehad, maar het hangt ook vanaf waar de kramp zit. Aangezien je flink sport zal je wellicht ook op niveau sporten en wellicht gebonden zijn aan dopingcontroles.

Dus in jouw geval lijkt het me duidelijk en de longarts contacten, soms wil magnesium (en dan niet de magnesiumoxide maar de andere variant neem je beter op) nog wel eens helpen bij kramp maar ik weet niet hoe dit zit met doping etc. Ik weet ook niet hoelang dit al speelt, bij mij nam na een aantal weken de kramp af, maar ik had het voornamelijk in benen en voeten en soms mijn handen en niet per se na sporten, eigenlijk meer ‘s avonds.

Hopelijk heb je hier wat aan:)

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 06:32 uur

Belangrijk is neem je 8 x per dag 1 puf of 8 x per dag 2 pufs. De laatste lijkt mij veel te veel.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 09:10 uur

Ook een goede @Anna50 normaal is 4dd2 bij foster zeker bij de 200/6 is dit de maximale dosering ivm de cortico’s erin

Login of registreer om te reageren