Na twee jaar weer Nexium gebruiken?

31-01-2020 om 17:49 uur

Over nexium is hier al veel geschreven maar ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die ooit zijn gestopt met nexium en toch later weer zijn begonnen. Tot eind 2017 had ik ze 8 jaar geslikt, zie eventueel: https://www.longforum.nl/discussion/12945835/gastric-astma-forum-als-ar…

Ik ben er twee jaar geleden mee gestopt omdat het niet meer hielp en ik zat al op een hoge dosering. En op één of andere manier heb ik er prima twee jaar zonder gekund door heel goed op mijn eten te letten. Gebruik nu sinds woensdag Fluconazol (kuur 7 dagen) voor een mogelijke schimmelinfectie. Maar heb nu ook weer meer reflux klachten, misschien om het probleem echt op te lossen zou Nexium weer een optie zijn?
Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

Groet, Hiske

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 18:00 uur

Ben je getest op de helicobacter bacterie? Die kan ook maagklachten veroorzaken.

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 21:03 uur

Dank Daantje voor je reactie.
Twee jaar geleden ben ik daar op getest en niet aangetroffen. Het was het derde maagonderzoek binnen 10 jaar en zowel ha als ik zelf leek het (nog) niet nodig om dat nu al weer te herhalen. Ik hoop dat de Fluconazol nog beter gaat werken.

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 22:06 uur

Je kan het ook testen met bloed of feces onderzoek.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 21:46 uur

Ondertussen al weer bijna twee weken nexium 20mg gebruikt. Er is wel enige verbetering maar nog niet optimaal. In overleg met de ha vandaag, ga ik toch nexium 40mg gebruiken, ik hoop dat het werkt en dat ik dan na 4 weken weer af kan bouwen zoals de ha adviseerde.

Login of registreer om te reageren