2e keer longrevalidatie

23-02-2020 om 18:01 uur

2 jaar geleden ben ik flink ziek geweest door de griep. daarna ben ik blijven kwakkelen en heb ondanks hoge astma medicatie regelmatig prednisolon nodig.
Ook de arm/schouder pijn afgelopen half jaar heeft mij astma en conditie niet goed gedaan.
Na veel onderzoeken hebben artsen geadviseerd om weer de gaan revalideren, dit heb ik 20 jaar geleden ook gedaan.
De revalidatie zal ik beatrixoord-haren zijn, mijn longarts heeft me inmiddels aangemeld

Ik vind het best heftig, opnieuw revalideren. Maar snap dat t zo met regelmatig predkuren ook niet goed gaat.
Wie heeft er voor een 2e keer gerevalideerd, of pas nog op beatrixoord?

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 11:48 uur
Reactie op jacqueson

Ik ga de 27e op intake in Merum Heideheuvel,maar als ik het zo hoor schijnt het geen pretje te zijn.Kan iemand ook iets positiefs zeggen over de revalidatie?

Misschien even een eigen topic maken en vragen naar ervaringen heideheuvel, dan krijg je denk ik meer reacties, dit gaat over beatrixoord.
In het kort;-ik heb ong 1o jr geleden in HH gerevalideerd en het als zeer positief ervaren.
Mocht je meer willen weten:open een eigen topic

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 12:52 uur

Succes Ems, dapper om t weer een traject aan te gaan. Maar na 20 jaar lijkt me zeker weer wat te halen en wellicht nog te leren ook.
Er zijn veel meer mensen die vaker dan 1 keer revalideren en dan zit er meestal minder dan 20 jaar tussen! Dat heb jij echt heel goed gedaan!
Snap je voorkeur voor poliklinisch! Hoop dat dat lukt idd

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 12:54 uur

Lief van de jedelweiss, jullie fijne reacties maken dat ik makkelijker tegen de revalidatie aankijk! En de hobbel om te gaan revalideren kleiner wordt.
bedankt allen!

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 13:59 uur

@jacqueson
Revalideren op Merem Heideheuvel heb ik als zeer positief ervaren.
Een cadeautje, waar ik dagelijks profijt van heb. Ze kunnen je niet beter maken, maar wel goed leren omgaan met je aandoening.

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 17:37 uur

de eerste keer dat ik gerevalideerd heb weet ik nog goed, ik heb in december tegen de longarts gezegd dat dat t beste is geweest wat me overkomen is (op astma gebied), pluk nog dagelijks de vruchten ervan :-)

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 22:09 uur

Spannend @emsepems sterkte!

Login of registreer om te reageren
26-02-2020 om 11:50 uur

Is ook mijn ervaring, ik vond het oprecht een" cadeautje" weliswaar broodnodig maar dat het mogelijk is om weer op te bouwen ipv af te breken voelt zo goed.
Hier wordt inmiddels ook gedacht aan 2e reva, klinisch, omdat poliklinisch te vermoeiend is voor mij...wordt vervolgd.
Hoop dat je snel aan de slag kunt ems, je wilt zo graag vooruit en doet er al alles aan!

Login of registreer om te reageren
17-06-2020 om 16:05 uur

Inmiddels ben ik bij de longarts geweest en blijkt dat door de corona de revalidatie op beatrixoord 4 mnd stil heeft gelegen.
inmiddels wordt het weer voorzichtig herstart, maar met veel minder mensen dan normaal. De verwachting nu is dat ik in de herfst heen kan/mag.

en over corona en revalidatie; mijn longarts gaf aan dat er veel corona patienten revalideren bij alleen fysio, dus niet de uitgebreide revalidatie nodig is die je in een revalidatie centrum krijgt (dit is dus anders dan de media ons doet geloven)

Login of registreer om te reageren
18-06-2020 om 10:49 uur

Fijn Ems dat je weer even wat meer weet! Maar nog even geduld dus

Login of registreer om te reageren