Wat voor medicatie voor veel slijm

19-01-2020 om 19:23 uur

Veel van jullie zullen het wel herkennen, de enorme hoeveelheid slijm die je niet weg krijgt. Ik gebruik nu 4 x daags 2 Foster en Ipratropium. Maar ik heb het idee dat dit niets doet met die slijmproductie. Herkennen jullie dit ook? En wat gebruiken jullie hiervoor. Ik moet binnenkort naar de longarts en wil dat is bespreekbaar maken.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 11:57 uur

Fluimucil . Anders herkent google t denk ik niet.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 13:22 uur

In het kinderziekenhuis liep destijds een onderzoek van het gebruikt met Atrovent bij longziektes die met taai slijm gepaard gaan, zoals CF bijvoorbeeld. Het vermoeden was dat Atrovent de slijm zou indikken, maar ik weet niet of dit inderdaad zo was. Wij vertrokken korte tijd later naar het volwassen ziekenhuis, dus de uitkomst heb ik niet meer meegekregen. Misschien eens navraag naar doen bij je eigen longarts? Of een andere luchtwegverwijder proberen? Je zou zeggen, zolang er zoveel slijm wordt geproduceerd, is er iets niet helemaal goed van binnen.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 13:26 uur

Ik ben een paar maanden geleden verwisseld naar oa atrovent en heb tot heden geen last van slijm.

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 11:32 uur
Reactie op Thirza

In het kinderziekenhuis liep destijds een onderzoek van het gebruikt met Atrovent bij longziektes die met taai slijm gepaard gaan, zoals CF bijvoorbeeld. Het vermoeden was dat Atrovent de slijm zou indikken, maar ik weet niet of dit inderdaad zo was. Wij vertrokken korte tijd later naar het volwassen ziekenhuis, dus de uitkomst heb ik niet meer meegekregen. Misschien eens navraag naar doen bij je eigen longarts? Of een andere luchtwegverwijder proberen? Je zou zeggen, zolang er zoveel slijm wordt geproduceerd, is er iets niet helemaal goed van binnen.

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 11:36 uur

Ook ik heb veel slijm die moeilijk op te hoesten is.
Daarbij de puffers Berodual - Beclomwtason- Altimos. Zo nodig vertaling. Sinds kort 1x p 4wk injectie xolair. Graag reactie. Grtjs caravan

Login of registreer om te reageren
18-02-2020 om 17:39 uur

Ik ben nu gestart met de spiriva respimat. En ik moet eerlijk zeggen dat dit heel goed gaat. Ik heb nog wel veel slijm maar het op hoesten lijkt makkelijker te gaan

Login of registreer om te reageren
19-02-2020 om 05:37 uur

Probeer nebusal , is een zoutoplossing , moet wel in een vernevelaar.

Login of registreer om te reageren
19-02-2020 om 07:49 uur

ik denk dat je daar mee naar je arts moet, veel slijm zorgt voor benuwdheid, dat is niet goed

Login of registreer om te reageren