Oramorph en bijwerkingen?

12-02-2020 om 12:48 uur

Beste deskundige,

Ik gebruik nu al een poosje oramorph, laatste tijd zelfs dagelijks 1 x soms 2 x
Nu merk ik dat het nog wel helpt maar soms ineens mijn hart overslaat en ook hoge hartslag uit het niets..
Dan ben ik ook ineens buiten adem, anders dan de " normale" benauwdheid, alsof ik een marathon heb gelopen(in mn dromen:)
Nu gebruik ik ook inmiddels meer O2, 2 liter bij inspanning, nu twijfel ik of dit ook te maken kan hebben met evt stapelen?
Ik moet binnenkort op controle maar twijfel of ik dit eerder moet aangeven, er is mee te leven maar ik moet meer zitten dan mij lief is..
Echt angstig ben ik niet maar wel onrustig hierdoor.
Bedankt voor uw tijd en groeten, Jolien

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 18:54 uur

Sterkte goudvisje, hoop dat je meer lucht krijgt van t kuurtje !

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 22:31 uur

Dank jullie wel, hoop het ook!
Denk ook aan jou Edelweiss! :-*

Login of registreer om te reageren
14-02-2020 om 01:44 uur

Sterkte lief goudvisje, hopelijk knap je snel wat op!!!

Login of registreer om te reageren
14-02-2020 om 13:57 uur
Reactie op goudvisje

Is helemaal goed!
Inmiddels al overlegd, proberen de foster iets minder te nemen, zoveel voegt dit ook niet toe bij copd...berodual maximaal blijven houden, foster nam ik nog wel eens te vaak...als je te benauwd bent, puf ik alles bij elkaar teveel maar dan liever oramorph nemen.
En kuurtje prednison 30 mg, gebruik normaal 5 mg elke dag maar even proberen om weer wat stabieler te worden, ik glijd nu teveel af en kan daardoor niet veel bewegen...dus verkeerd cirkeltje
Eind vd maand praten we verder, desnoods nog keer langs cardio, voor controle, is al vaker gebeurt en hart moet goed blijven maar moet wel erg hard werken nu, duidelijk uitgelegd dat geeft rust en met klem geadviseerd direct te bellen indd.
Denk je na jaren het wel te weten....wacht ik toch nog te lang!
Bedankt voor alle tips, doet goed dat we aan elkaar denken en meedenken!
Liefs xxxx

Het is ook weleens nuttig dat een arts nog eens kritisch kijkt naar je medicijngebruik. Kan er iets af, moet er iets bij, moet iets vervangen worden een ander medicijn. Soms zijn het de hulpstoffen die bijwerkingen kunnen geven! Dat zie je regelmatig bij de generieke middelen.

Ik had jarenlang dezelfde betablokker, kleine tabletjes, nu van een andere fabrikant, ruitvormige joekels, dus denk ik: wat zit er allemaal bijgevoegd???

Beterschap en hoop dat je snel bent hersteld van de benauwdheid. Is zo akelig. Maar je bent een dapper en blijmoedig mens, dat lees ik wel uit je postings.

Login of registreer om te reageren
14-02-2020 om 20:41 uur

Bedankt allemaal,
Ja er wordt ook geregeld kritisch gekeken naar medicijnen maar er is niet veel mogelijk meer, behalve de foster wat minder.
Bij ernstig copd helpen de pufjes een stuk minder , t is meer pappen en nathouden.
Zo had ik eerst atrobent, nu berodual, er wordt wel van alles geprobeerd maar heb nu vaker oramorph nodig om de dag een beetje door te komen.
Hoop dat predn nog wat helpt en straks een ander weertje, verder is het ermee doen en er maar wat van maken...
Gelukkig steek ik wel zo in elkaar,dat klopt wel, met af en toe een dippie...
Hoort er ook bij, komt weer goed!
Fijn weekend allemaal, liefs!

Login of registreer om te reageren