Oramorph en bijwerkingen?

12-02-2020 om 12:48 uur

Beste deskundige,

Ik gebruik nu al een poosje oramorph, laatste tijd zelfs dagelijks 1 x soms 2 x
Nu merk ik dat het nog wel helpt maar soms ineens mijn hart overslaat en ook hoge hartslag uit het niets..
Dan ben ik ook ineens buiten adem, anders dan de " normale" benauwdheid, alsof ik een marathon heb gelopen(in mn dromen:)
Nu gebruik ik ook inmiddels meer O2, 2 liter bij inspanning, nu twijfel ik of dit ook te maken kan hebben met evt stapelen?
Ik moet binnenkort op controle maar twijfel of ik dit eerder moet aangeven, er is mee te leven maar ik moet meer zitten dan mij lief is..
Echt angstig ben ik niet maar wel onrustig hierdoor.
Bedankt voor uw tijd en groeten, Jolien

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 12:57 uur

vandaag even bellen Goudvisje. Jij bent te kwetsbaar om risico's te nemen.

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 13:35 uur

Ja, ga maar bellen. Het duurt misschien even voor je antwoord krijgt.

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 14:49 uur

Soms treden bijwerkingen meteen op, maar het kan ook dat dit pas later gebeurt. En als dat sluipenderwijs gebeurt, heb je er vaak geen erg in. Omdat het lichaam zich eerst nog aanpast. Maar als je het zo goed merkt, is een telefoontje naar je arts wel nuttig hoor. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
12-02-2020 om 18:01 uur

Aah lief dat jullie meedenken, heb toevallig vanmiddag heel lang geslapen en leek wel oververmoeid, het gaat nu wat beter maar morgen ga ik toch even telef.overleggen.
Heb soms ook het idee dat foster de boosdoener is , heb ik in het begin ook wel gehad die hartkloppingen, soms wordt het zo lastig;welke klacht waarvan?
In ieder geval bedankt allemaal, liefs!

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 08:49 uur

Hoi goudvisje,

We lezen dat je met je arts gaat overleggen. Heel goed! We sturen je vraag dan niet door naar een longarts. Hoop dat het gesprek met je arts je gerust stelt.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 10:45 uur

Is helemaal goed!
Inmiddels al overlegd, proberen de foster iets minder te nemen, zoveel voegt dit ook niet toe bij copd...berodual maximaal blijven houden, foster nam ik nog wel eens te vaak...als je te benauwd bent, puf ik alles bij elkaar teveel maar dan liever oramorph nemen.
En kuurtje prednison 30 mg, gebruik normaal 5 mg elke dag maar even proberen om weer wat stabieler te worden, ik glijd nu teveel af en kan daardoor niet veel bewegen...dus verkeerd cirkeltje
Eind vd maand praten we verder, desnoods nog keer langs cardio, voor controle, is al vaker gebeurt en hart moet goed blijven maar moet wel erg hard werken nu, duidelijk uitgelegd dat geeft rust en met klem geadviseerd direct te bellen indd.
Denk je na jaren het wel te weten....wacht ik toch nog te lang!
Bedankt voor alle tips, doet goed dat we aan elkaar denken en meedenken!
Liefs xxxx

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 11:10 uur

Goedzo goudvisje. Je went snel aam benauwdheid. Gelukkig kunnen we elkaar hier helpen.
Hoop dat de pred snel hept!

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 11:56 uur

@goudvisje, gelukkig maar dat het beter gaat. Ik wacht ook altijd te lang. IK moet ook naar de arts, beetje hetzelfde als jou. Van die hartkloppingen en haast niets kunnen doen. :( En dan is het de volgende dag weer over. Nu denk ik dat het van de stress komt.

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 12:12 uur

Ja stress is ook een trigger, alleen soms komt het uit het niets dan maakt t onrustiger he? Veel pufjes geven ook die bijwerking , alleen na zoveel jaren verwacht je t niet meer en kuurtje is ff nodig om over een hobbel heen te komen.
Anders toch ook even overleggen @Anna50,ook om missch te vragen naar die andere salbutamol ?keer extra overleggen kan geen kwaad....al wacht ik ook te lang en geef van alles de schuld ....behalve waar t om gaat,ben best een beetje dom en eigenwijs soms...
Sterkte ook en ik ga tukkie doen, ben totaal uitgeput, nare aanval weer gehad net en kwam er moeilijk uit, uurtje op wc vertoefd...kon er niet af!
Gelukkig neem ik alles mee, puf, oramorph zelfs water, leesbril en phone, sjouw met klein tasje/-zakje rond door huis...ben net swiebertje :-B

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 13:09 uur

Rust maar lekker uit. Ik heb een toilettas met handvat. Zit allemaal medicijnen ook in. En naar bed gaan de bril en mobiel ook mee. :-)

Login of registreer om te reageren