Bijwerkingen Flixotide discus, wie herkent dit??

11-02-2020 om 09:46 uur

Ik gebruik vanaf 30 januari, dus nu bijna 2 weken, flixotide diskus 100 2x per dag 1 inhalatie. Ik merk wel al verbetering van mijn astma klachten, maar helaas zijn er ook veel en voor mij lastige bijwerkingen, zoals bv maag/buikklachten, angst, gebrek van eetlust, wat kortademig zijn.
Zijn er mensen die dit herkennen en misschien ook hebben gehad? En zo ja, ga je door met t gebruik van de flixotide of moet ik toch terug naar de arts?
Kortom, wat te doen?? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 10:00 uur

Bij twijfel altijd je arts bellen! Zijn genoeg andere puffers die misschien minder bijwerkingen geven en is het echt van puffer aangezien er van alles heerst? Gewoon een vraag hoor. Maar mij is geleerd bij twijfel altijd bellen. Succes!

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 12:24 uur

Maar misschien moet je lichaam ook aan t middel werken, ze adviseren vaak om een tot twee maanden door te gaan, en als je dan nog nare bijwerkingen hebt dan naar de arts.
uitgezonder natuurlijk wanneer de bijwerkingen te ernstig worden, en je het niet meer vertrouwt

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 20:51 uur

@Ooievaar65
Ik gebruik nu bijna 12 jaar flixotide en herken deze bijwerkingen niet. Maar we zijn niet allemaal gelijk.
Maagklachten heb ik ook maar die waren er voor de flixotide, gastric astma. Je schrijft ook angst, weinig eetlust en kortademig. Dit doet mij denken aan je ademhaling, hyperventilatie. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt, ben geen arts. Maar weet van mij zelf dat ik wel eens de neiging naar hyperventilatie heb als ik in de stress schiet en dan wordt ik kortademig en kan soms letterlijk geen hap door mijn keel krijgen. Door yoga en (bijna) dagelijks een half uur lopen heb ik dat meestal wel weer snel onder controle.
In ieder geval sterkte.

Login of registreer om te reageren
13-02-2020 om 19:39 uur

Ik heb het ook gehad van de Flixotide (en andere ontstekingsremmers): kortademig/benauwd (paradoxale reactie), keel opgezet, keel stond ook helemaal strak op den duur en een soort van griepgevoel/niet goed voelen. Soms nemen de bijwerkingen af, in mijn geval namen de bijwerkingen helaas toe. Verschilt per persoon denk ik. Er zijn echter veel alternatieven, dus idd even contact opnemen met de arts als het niet gaat.

Login of registreer om te reageren