Longembolie, ik zoek lotgenoten!

14-12-2018 om 15:49 uur

Ik open deze topic ook als dat mag omdat niet iedereen in het voorstellen gedeelte meeleest!

Ik ben 38 en moeder van 3 en vanaf 6 oktober staat alles op zijn kop, mijn lichaam en mijn geest. Longembolie in de rechterlong en longontsteking , maar een paar kleine plekjes en toch ben ik zo ontzettend ziek geworden. Opgenomen geweest en ik denk ongeveer 5 weken alleen maar thuis in bed gelegen, waar vooral de benauwdheid maar nog erger de duizeligheid en de druk in mijn hoofd mij velde.

Ik kon de afgelopen tijden wat meer maar nu pijn op mijn borst en benauwder. Heb sinds twee weken een puffer en sinds vandaag een 5 dagen prednison kuur. De longarts denkt dat er astma bij zit vanwege de embolie.
Ik denk dit zijn typische embolie verschijnselen.

Ik heb last van angsten zodra ik iets voel dan schiet de paniek door mijn lijf. Vooral de acceptatie en het geduld maken het mij erg moeilijk. Het duurt zo allejezus lang, ik wil mijn leven terug. Klinkt als een verwend klein kind natuurlijk, ik mag dankbaar zijn dat het weer overgaat maar wanneer in godsnaam.

Wie herkent zich hierin of heeft het ook gehad? Zou fijn zijn om steun te vinden hier!

Login of registreer om te reageren
07-02-2020 om 16:03 uur

Hoi,

Ik ben aan het herstellen van een longvliesontsteking (pleuritis) en na onderzoek vorige week vrijdag hebben ze gezien dat ik rechts ook longembolen heb.
Neem bloedverdunners en sinds vandaag gaat het beter, voel me minder benauwd.
Voel me wel nog steeds zwak en moe.
Ivm angst snap ik je helemaal!
Ik ben daarom al blij dat het rechts is, want moest ik steeds links die stekende voelen zij ik al sneller bang hebben dat het men hart is.

Plat liggen om te slapen gaat moeilijk, op men zij liggen lukt ook nog niet zo goed maar ik ga stapje per stapje wel vooruit.
Veel beterschap en dikke knuffel

Login of registreer om te reageren