even voorstellen

04-02-2020 om 20:17 uur

Hallo!

Mijn naam is Jan-Joris van de Riet en ik zorg voor minder fijnstof, NOx en stikstofdioxiden in de buitenlucht. Hoe dan vraag je misschien af? Door bepaalde types bomen te planten volgens een bepaalde architectuur. EN, uitsluitend op nieuwe gronden van een bepaalde bodemklasse. Complexe projecten, dus niet zomaar boompjes planten. Alléén op deze manier ontstaan er soort groene filters. Meer hierover op schone lucht door luchtzuiverende bomen te planten.
Veel klachten van longpatiënten zijn gerelateerd aan de binnenlucht. Maar de buitenlucht is ook behoorlijk vervuild in Nederland. Het vervelende is dat we ultrafijnstof heel diep in de longen krijgen met bijvoorbeeld sporten. Iets wat ik heel graag doe! Mijn lievelingssport is hardlopen maar ik merkte de laatste jaren steeds vaker dat ik longklachten begon te krijgen na het sporten. Een kuchje/hoestje. Het vreemde is dat als ik aan zee op vakantie ben in Zuid-Frankrijk er helemaal geen kuchje is na het sporten. Dat heeft me wakker geschud.

Ik hoop dat Nederland over een jaar of 10 een gezonde lucht heeft gekregen met minder longpatiënten. Mijn missie hiervoor strijden!

Met zuivere groet,
Jan-Joris van de Riet

Login of registreer om te reageren