hallo allemaal

21-01-2020 om 12:50 uur

hallo allemaal. ik ben theo ben 51 jaar en kom uit arnhem. na 1,5 zijn zer achter dat ik copd heb. heb daar spiriva voor gekregen maar tis net of er meer klachten bijkomen. op moment rook ik nog maar wil stoppe maar lukt niet.
Tis allemaal nieuw voor me en lees veel op dit forum

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 13:03 uur

Welkom TC.
Die COPD heb je waarschijnlijk gekregen van roken en dan wordt het inderdaad tijd om daar maar eens mee te stoppen. Niet stoppen betekend dat 't in rap tempo erger wordt.
Er zijn echter genoeg hulpmiddelen om te stoppen. Pleisters, pillen, spray's etc. Niet allemaal even effectief maar haalt de scherpe kantjes van het verlangen af. Ga daarvoor eens met je huisarts praten.

Als het echt niet lukt om te stoppen, kun je ook nog dampen (e-sigaret) proberen.
Laat je dan niet gek maken door de overheid, de gezondheidsinstellingen of de media.
Die liegen daarover keihard.

De e-sigaret heeft er iig. voor gezorgd dat ikzelf kon stoppen met roken.
Daardoor (en door het stoppen met roken natuurlijk) heb ik meer lucht en een betere conditie.

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 13:14 uur

balling bedankt was juist huiverig geworden voor de e sigret. heb er een liggen. ga proberen

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 14:10 uur

Welkom op het forum, zoals balling zegt: stoppen met roken dat verergert het alleen maar. De medicijnen helpen dan niet. Succes!

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 16:56 uur
Reactie op tc68

balling bedankt was juist huiverig geworden voor de e sigret. heb er een liggen. ga proberen

Ook COPD-patienten kunnen aanzienlijke gezondheidswinst boeken als zij switchen van tabak naar dampen.
Je moet dan wel resoluut stoppen met de tabak.

Wat voor iets heb je liggen en wat stop je er dan in?

Ik damp al bijna 6 jaar en weet er wel het een en ander van.
Dus als je vragen hebt......................

Nou zie je maar weer hoe moordend (letterlijk!) de staatspropaganda werkt.
Over de e-sigaret wordt door overheid en gezondheidszorg ronduit gelogen aangezien zij dit veel minder schadelijke alternatief als grote concurrentie zien voor hun verdienmodel.
De e-sigaret is bewezen minimaal 95% minder schadelijk dan tabak.
Daar is een enorme hoeveelheid wetenschappelijk bewijs voor maar dat wordt door alles en iedereen in Nederland en de EU genegeerd. Vervolgens licht men het publiek valselijk voor als zou de e-sigaret zelfs schadelijker zijn dan de "gewone". Bangmakerij.

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 17:16 uur

heb een jutfrog ( goedkoop ding) en heb op moment 4 mg en 0 mg liggen

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 17:41 uur

J-Easy + Q16?
Voor de eerste paar weken zou ik eerder naar 12mg gaan. Dat zorgt er voor dat je bij de tabak wegblijft.
Later kun je nog altijd afbouwen als je dat wilt. Met een damper gaat afbouwen overigens veel makkelijker dan bij een gewone sigaret.

Of ga eens langs een stenen winkel in de buurt. En dan niet de Primera want die weten van geen toeten of blazen maar bij een echte dampspeciaalzaak in de buurt. Meestal hebben ze daar genoeg kennis.
Kaartje met speciaalzaken.

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 18:03 uur

mijn smoker komt van een dampstore. zal morgen 12 halen en zien hoe het gaat
smaak maakt niet uit neem ik aan

Login of registreer om te reageren
21-01-2020 om 18:18 uur

Ga lekker proeven bij damp-e in de Koningsstraat.
Een smaakje wat je lekker vindt, helpt natuurlijk wel bij het stoppen maar dat is niet zo moeilijk want alles is lekkerder dan een gore sigaret. Aanrader: RY4.

NB. Als je nog meer vragen hebt, doe dat dan via PB (rechts boven).

Login of registreer om te reageren