Extreme vermoeidheid

20-01-2020 om 09:34 uur

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie is het normaal dat ik zo moe ben en extreem veel slaap vanwege mijn astma? Ik slaap met gemak 13 uur achter elkaar door en dan blijf ik nog steeds moe. Energielevel is ook steeds heel laag.

Met vriendelijke groet,

Roos.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 09:57 uur

Ja hoor, ik slaap ook veel.
wat mij helpt is een zo goed mogelijke conditie te hebben waardoor ik de moeheid deels kan opvangen

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 10:04 uur
Reactie op Margriet10

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie is het normaal dat ik zo moe ben en extreem veel slaap vanwege mijn astma? Ik slaap met gemak 13 uur achter elkaar door en dan blijf ik nog steeds moe. Energielevel is ook steeds heel laag.

Met vriendelijke groet,

Roos.

Oh ik ben jaloers want ben om de 2 tot 3 uur wakker en heb maar tijd om max 7 a 7,5 uurtjes in bed te liggen. Slaap je dan 13 uur zonder 1x wakker of wc? Als je er tijd voor hebt dan lekker slapen. Als alles gecheckt is zoals bloed, hormonen, slaapapneu enz en er geen reden te vinden is van de vermoeidheid dan de astma dan hoort het gewoon bij je.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 11:55 uur

Moe hoort zeker bij astma
Maar tis goed zoals Stefanie zegt om andere oorzaken uit te sluiten

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 14:11 uur

Heel herkenbaar. Zeker als het astma onrustig is.
Slaap een gat in de dag.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 16:25 uur

en ik vind het te kort door de bocht om te zeggen 'dat het bij je hoort'.
astma geeft moeheid, het is belangrijk om te kijken of dat goed onder controle is. daarnaast moeten andere ziekten uitgesloten worden.
als dat alles oke is is het goed om met fysio (of longrevalidatie) je conditie op te bouwen, door een betere conditie kan je je dag beter aan, minder slaap nodig hebt.

heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 16:42 uur

Dank jullie wel voor de reacties. Ik weet niet of de astma bij mij onder controle is. Ik weet wel dat ik heel moe ben en veel last heb van slijmvorming ook bij mijn neusholtes en telkens een vieze smaak in mijn mond heb. Ik gebruik momenteel foster en verder niets. Dat ik zoveel slaap en weinig energie heb vind ik zelf niet normaal. Wel fijn om te weten dat dit herkenbaar is en dat ik niet de enigste ben met deze klachten.

Groetjes: Roos.

Login of registreer om te reageren
20-01-2020 om 17:44 uur

met je verhaal over veel slijm in longen en neusholtes, met de moeheid lijkt je astma niet onder controle. misschien maar even bij de arts langs voor astma-controle.

Login of registreer om te reageren