Operatie neusholte?

17-01-2020 om 12:19 uur

Zit weer ziek thuis met ontsteking voorhoofdsholte, kaakholte, middenoor en neusholte, na 4 weken werken op 4uur per dag.
Opnieuw antibiotica (die gaat me straks niet meer helpen, na zo'n intensieve medicatie in 3mnd. tijd).
Mijn huisarts adviseert een doorverwijzing naar de KNO-arts om de neusholtes te laten vergroten??
Mijn inziens gaat dat geen oplossing bieden tegen mijn chronische ontstekingen, toch?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 18:30 uur

Het beeld is wisselend.
Veel operaties hebben vaak niet het gewenste resultaat.
Als de neusholtes (en ook de toegang naar de sinussen) worden verwijd dan betekend dat alles er makkelijker uit kan maar ook dat ongenode gasten vrij toegang hebben. Zeg maar een soort open grenzen zoals het Schengenverdrag maar dan voor de neusholten.
Je kunt met zo'n operatie geluk hebben en dan is het probleem van terugkerende sinusitis voor jou opgelost maar ik lees ook veel klachten over de ingreep en het resultaat.

Ik heb zelf ook zo'n ingreep mogen ondergaan met wisselend resultaat.
De neusholtes blijven nu mooi open maar de irritatie van de holtes komt nog af en toe terug.

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 18:32 uur

ik heb de fess operatie gehad, het heeft mijn astma niet rustiger gemaakt.
wel veel minder ab kuren nodig, minder vaak kno problemen

Login of registreer om te reageren
17-01-2020 om 19:29 uur

Bij mij hebben ze het ook overwogen. Het idee is dat het slijm dan beter weg kan lopen en dus minder kan ontsteken. Of het daadwerkelijk helpt, artsen doen het niet zomaar en niet bij iedereen heeft het het gewenste resultaat, maar er zijn ook heel positieve verhalen. Ik zou sowieso eens langs een kno-arts gaan en wellicht zijn er andere opties die je helpen!

Login of registreer om te reageren
18-01-2020 om 16:11 uur

Hallo,

Dit is mij 2 weken terug ook voorgesteld door de kno arts, maar wacht het nog even af gezien jullie berichten en zie eerst even of mijn nieuwe medicijn Dymista gaat werken alhoewel de bijwerkingen niet gering zijn.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
23-01-2020 om 10:39 uur

Ik heb deze operatie enkele jaren geleden gehad. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik weer redelijk vrij kan ademen en het slijm er makkelijker uit komt. Dat resulteert in minder infecties in de neusholtes. Daarnaast spoel ik mijn neusholtes dagelijks met NaCl. Dat werkt ook goed om slijm er uit te krijgen en ontstekingen tegen te gaan. Op mijn longen heeft dit alles niet veel effect.

Login of registreer om te reageren