Heb ik een longontsteking of bronchitis?

27-12-2019 om 17:50 uur

Goedenavond.

Zo’n 3 jaar geleden is bij mij astma geconstateerd (ik ben 23 jaar) en heb ik al meerdere malen een longontsteking en bronchitis gehad (ondanks de griepprik).

Doordat ik zo vaak een longontsteking/bronchitis al heb gehad weet ik zelf al zeer snel of ik het weer heb.

Nu heb ik al een paar dagen dat ik groen slijm ophoest (heel veel en grote stukken) en sinds gisteravond (erge) druk op mijn borst. De hoest die ik heb is trouwens helemaal geen vervelende hoest die je normaal bij een longontsteking hebt. Verder heb ik geen koorts en ben ik niet verkouden. Ook heb ik geen reutelende ademhaling. De rest van de symptomen heb ik eigenlijk ook niet.

Dus wat heb ik dan? Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken. Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,

Benthe

Login of registreer om te reageren
27-12-2019 om 18:41 uur

naar de arts! 1 dag te lang wachten is 2 dagen langer ziek is mij geleerd

Login of registreer om te reageren
28-12-2019 om 08:55 uur
Reactie op Daantje

Idd en vang sputum op voor kweek.

lijkt me nu voor een kuurtje niet nodig. dat doen ze eerder voor ernstige longpatiënten die kuurtje na kuurtje krijgen.

sputum opvangen is het groene slijm uit de longen (sputum) in een potje doen zodat de arts kan onderzoeken wat voor bacterie je hebt

en wanneer je aan de bel moet trekken? dat is goed om met je longarts te overleggen, voor de ene is dat moehied, de andere hoest, de andere groen slijm etc.
trouwens, zeuren bestaat niet!

Login of registreer om te reageren