Hoe voel jij je vandaag #168

18-12-2019 om 18:45 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag #167

De reacties zijn gesloten.
22-12-2019 om 07:36 uur

@MMG misschien een idee om als je nog zo slecht bent in het weekend de huisartsenpostbraadplegen
Je hebt dan andere huisarts
Ter aanvulling , mijn hartslag gaat ook om hoog door ventolin

22-12-2019 om 10:14 uur

@mmg: natuurljjk is hoge hartslag niet fijn maar als hij regelmatig slaat kan dat voor tijdelijk echt niet zoveel kwaad, dan is benauwdheid en toch prednison nodig hebben erger. Ventolin gebruik moet niet de pan uit drijven (10x per dag ofzo) maar gewoon 4x en een hartslag die ook geen 170
is, mag je volgens mij gewoon tijdelijk best accepteren. Beter dan de hele dag benauwd zijn en uitgeput raken!!!
Natuurlijk is het een teken dat je lichaam t zwaar heeft en je dus in de gaten moet houden, zeker voor de lange termijn. Maar probeer te doen wat voor jezelf goed voelt, doorgaans is dat t beste en wat een arts zegt is doorgaans waar en kundig maar niet altijd precies dat wat nu op jou van toepassing is. Sterkte want ik snap dat je er onzeker van wordt. Maar je hoeft volgens mij niet bang te zijn, zeker als je niet een onderliggend hartprobleem hebt

@ feline : wat heftig van je kleine meid, beterschap voor jullie allen!

22-12-2019 om 10:43 uur

Bedankt allen. Ik maak me nietdruk om hartslag. Wordt alleen wat gefrustreerd en onzeker doordat men bij mij een hoge hartslag toeschrijven aan ventolin gebruik. Ik weet dat dat kan. Ik heb juist een hoge hartslag als ik benauwd ben en merk dat die zakt op ventolin als ook de benauwdheid zakt. Misschien zie ik het verkeerd maar ik zie het als een teken dat mijn lichaam het zwaar heeft door astma. Het lijkt wel of artsen zich meer druk maken over hartslag dan om de benauwdheid die dat volgens mij bij mij veroorzaakt. Ben ik dan de enige die niet altijd piept, maar wel benauwd is? Zo ja dan geef ik het op zoek ik het weer zelf uit en mijdt ik wederom artsen. Klinkt dramatisch, maar ik heb moeten beloven paar maanden geleden, om eerder aan de bel te trekken. En nu ik dat doe, lijk ik het ook zelf uit te moeten zoeken.

22-12-2019 om 10:45 uur

Het is goed om op tijd aan de bel te trekken maar soms kunnen artsen ook niet zoveel. Als ik het zo lees, is het niet dat er niets gedaan wordt en worden er regelmatig controles afgesproken.

22-12-2019 om 11:28 uur
Reactie op MMG

Bedankt allen. Ik maak me nietdruk om hartslag. Wordt alleen wat gefrustreerd en onzeker doordat men bij mij een hoge hartslag toeschrijven aan ventolin gebruik. Ik weet dat dat kan. Ik heb juist een hoge hartslag als ik benauwd ben en merk dat die zakt op ventolin als ook de benauwdheid zakt. Misschien zie ik het verkeerd maar ik zie het als een teken dat mijn lichaam het zwaar heeft door astma. Het lijkt wel of artsen zich meer druk maken over hartslag dan om de benauwdheid die dat volgens mij bij mij veroorzaakt. Ben ik dan de enige die niet altijd piept, maar wel benauwd is? Zo ja dan geef ik het op zoek ik het weer zelf uit en mijdt ik wederom artsen. Klinkt dramatisch, maar ik heb moeten beloven paar maanden geleden, om eerder aan de bel te trekken. En nu ik dat doe, lijk ik het ook zelf uit te moeten zoeken.

benauwd, hijgen bij kleine inspanning, max aan pufjes, slechte periode van het jaar, voor mij zou dat teken zijn dat het tijd is voor een predkuur (helaas)
ik piep ook vaak niet, en bij mij is er vaak ook weinig te horen

22-12-2019 om 12:39 uur

@mmg: is herkenbaar hoor. Ik ook vaak hoge hartslag door ademarbeid die zakt door ventolin. Had ook begrepen hoor dat je je er niet druk over maakte maar door artsen beetje onzeker gemaakt. Goed dat je t hier deelt, zo kunnen we elkaar helpen
Hopelijk gaat t gauw beter!

22-12-2019 om 16:08 uur

Herkenbaar die onzekerheid. Bel ik op tijd? Hopen dat de arts iets ziet, hoort of meet. Terwijl je zelf weet hoe ziek je bent.

Dit keer belde ik op tijd, en de arts was heel vriendelijk. Nog wel zieker geworden na de start van de pred, maar daar kan de arts niks aan doen. Gelukkig lijkt het nu te stabiliseren.

22-12-2019 om 18:08 uur

@MMG , mijn hartslag en ook mijn bloeddruk kunnen flink stijgen als ik het benauwd krijg. Ik denk ook dat de meeste dat wel hebben aangezien je lichaam heel hard moet werken.
Hopelijk voel je je snel beter.

@Feline2014 , beterschap voor die kleine en ook voor jou. Sterkteen beterschap.

@Suus01 , toch aan de prednison lees ik. Hopelijk heeft het het gewenste effect.Beterschap.

Ik voel me vandaag wel redelijk. Benauwdheid valt mee. Ik slaap wel echt heel veel, 's nacht 9.00 uur en op de dag ook nog eens 2,5 uur.

22-12-2019 om 18:13 uur

Bedankt voor jullie reacties. Klinkt gek maar lezen dat ik niet de enige ben, die niet voldoet aan de standaard klachten, dat geeft steun. Ik heb gelukkig prednisolon in huis en ook ik denk dat het daar nu eigenlijk tijd voor is. Helaas geen duidelijke uitleg gehad wanneer starten, dus ga nu maar af op mijn eigen gevoel, tot nu toe heeft mijn gevoel het niet vaak mis.

Ondanks alles er vanmiddag toch even opuit getrokken. Doel was een nieuwe kerstman voor mezelf bij een tuincentrum. (Gek op kerstmannen!) was nog geen nieuwe bij gekomen dit jaar dus... Met de auto op kerstmanjacht. Onderweg een kledingzaak tegengekomen in een boerendorp dus mam wilde daar nog ff kijken. Heb ik ineens toch ook nog een nieuwe kerstjurk. Haha had bedacht dat ik niets nieuws wilde omdat ik geen puff heb in shoppen, maar onverwacht loop je dan toch tegen iets aan. Oja en mijn kerstman heb ik op de terugweg ook nog gevonden.

Dus kerst kan beginnen...

Ik hoop voor iedereen op een fijne kerst met lucht en zonder ziek zijn. En zo niet probeer er dan van te maken wat wel gaat en geniet daarvan.

22-12-2019 om 18:19 uur

@MMG , starten met prednison vind ik zelf ook altijd erg moeilijk. De laatste keer had ik het verkeerd ingeschat en te laat gestart met prednison waardoor de ambulance mij met spoed naar het ziekenhuis gebracht heeft, ik moest worden opgenomen en heb ruim een week in het ziekenhuis gelegen.
Je kan ook in het weekend even overleggen met het HAP