Hoe voel jij je vandaag #168

18-12-2019 om 18:45 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag #167

De reacties zijn gesloten.
19-12-2019 om 19:22 uur

@besje1969 , mwah het gaat, maar niet zoals ik wil, stuk slechter geworden, 24/7 zuurstof en nu 18%fev1, er zijn dagen dat het redelijk gaat maar altijd wel met moeite.
Mopper niet hoor, ben er nog en geniet van de goede momenten, die zijn er nog zat!

Dan heb je ook weer een hele nare periode achter de rug, miste je al!
Dat hakt er toch ook in, het nare is voordat je weer je conditie hebt opgebouwd duurt wel even....
Sterkte en doe vooral rustig aan, herstel heeft tijd nodig...soms veel tijd!
Liefs!

19-12-2019 om 21:33 uur

Ik ben ook benauwder en heb daarbij nog eens pijn dooe mijn hele lichaam door die k Reuma, zal wel door al dat vocht komen.
Sterkte en beterschap voor iedereen

20-12-2019 om 09:10 uur

@goudvisje , heftig om te lezen dat je nu 24/7 zuurstof nodig hebt. Wat knap dat je er nog zo positief in staat. Daar heb ik erg veel bewondering voor.
Liefs

20-12-2019 om 09:11 uur

@Ingrid22 , beterschap

20-12-2019 om 09:15 uur

@besje1969 , dank je, we doen allemaal ons best, denk jij net zo, ziek zijn is hard werken en valt alemaal niet mee, beterschap en hoop op betere tijden voor je!
@Ingrid22 , sterkte ook, dat vochtige maakt het lastig, zeker ook met reuma erbij!

20-12-2019 om 09:17 uur

@goudvisje , daar heb je helemaal gelijk in ziek zijn idd is hard werken.

20-12-2019 om 20:26 uur

Ik wens iedereen veel sterkte.

Ik ben bij de huisarts geweest en ik kan niet meer medicatie krijgen voor overgevoelige slijmvliezen ik loop nu al maanden met volle bij holtes en dichtere neus en kan moeilijk te ademen. Het kost meer energie en kan wat minder doen. Gelukkig is het niet gevaarlijk maar wel lastig. Ik heb nog een afspraak staan met KNO arts voor het eerst. Ook al loop ik er tien jaar mee. Me astma is gelukkig onder controle met medicatie. Ik heb geen zware medicatie voor me longen. Dus het gaat redelijk maar baal wel.

20-12-2019 om 20:59 uur

Helaas toch de arts moeten bellen en aan de prednisolon.
Voordeel: ik weet bijna zeker dat het de laatste kuur dit jaar is.

Voor de rest iedereen succes en sterkte met alle topsport die je levert.

21-12-2019 om 23:01 uur

Update. Donderdag hele slechte dag gehad zonder ventolin geprobeerd omdat dokter zei hoge hartslag door ventolin, terwijl ik zeg hartslag daalt na ventolin. Fysio ging dramatisch slecht 1.5 oefening en toen stoppen olv fysio omdat ze me te benauwd vond. Pas ‘s savonds ventolin genomen omdat toen mijn saturatie daalde (92) en ik echt uitgeput raakte. Gevolg hartslag zakte weer, saturatie ook weer normaal. Vrijdag stond ik na benauwde nacht goed op. Moest laten luisteren en wederom longen schoon en bloed was zoals ik al had verwacht goed. Nu geen tekenen infectie, alleen maar benauwd en puffen helpt wel maar niet zolang als zou moeten. Wel prednisolon meegekregen voor op voorraad thuis ivm met kerstdagen. Vannacht wederom niet slapen en veel rechtop. Vanochtend weer benauwder en hijgen bij kleine inspanning. Vanmiddag ging het redelijk, na extra ventolin. Ik zie het nog even aan maar voel me door artsen een beetje weggezet, en dat maakt me onzeker. Red het sinds gister weer met extra ventolin, tussen de 4x 2 foster, maar weet ook dat dit niet helemaal de bedoeling is. Weet ook dat als ik prednisolon gebruik ik vaak merk hoe benauwd ik echt was, door de opluchting die dat geeft. Reactie door moment opnames schone longen goede saturatie ben ik blijkbaar gek en niet benauwd en is medicatie niet nodig en durf ik het ook niet te nemen.

22-12-2019 om 07:15 uur

Hier ook moeilijke dagen. De kleine meid van 6 maanden was van vrijdag op zaterdag opgenomen met het vermoeden van het RSvirus, en bronchiolitis. Wat was dat even eng. Ze had een satuarie van 85-92 en de ademhaling tussen de 17 en de 77. Haar hartslag ook superhoog in de 160/177.-Dus ze heeft bijna een dag ondersteuning gehad met zuurstof, daarop wou ze gelukkig weer drinken en kon ze na de nacht (na een ruim half uur steeds weer zakken) zonder zuurstof. Ze bleef wel steeds zakken tot 91, maar wij mochten toch naar huis als wij het aandurften. Ze hebben natuurlijk de bedden hard nodig.

Ik denk nu zelf dat ik het misschien ook het op gepakt. Haar broer was ook al ziek geweest. Zelf nu veel last van benauwdheid, keelpijn, spierpijn. En de puffers lijken niet veel meer te helpen ?.