Longfoto

09-12-2019 om 17:58 uur

Hoi iedereen,

Mijn moeder heeft vorige week een longfoto laten maken en daarop is een klein wit waasje te zien. De arts sprak niet van een vlek maar een waasje (als een soort wolkje). Ook was er in haar bloed te zien dat haar ontstekingswaarde wat hoog zijn. Nu heeft zij al ongeveer een jaar lang last van hoesten, keelpijn en heesheid en vermoeidheid.

Nu krijgt zij volgende week een ct-scan in het ziekenhuis en de dag daarop de uitslag. Mijn zus, vader en ik zitten er helemaal doorheen en zijn doodongerust. We kunnen allemaal alleen maar huilen en van het ergste uitgaan. Wij vrezen dat het longkanker is. Is er iemand die ons hier wat meer over kan vertellen. Bijv. Die weet wat het witte waasje nog meer kan zijn. En zouden die verhoogde ontstekingswaarde ook een teken kunnen zijn van longkanker?

Ik hoop wat iemand mij hier wat meer kan vertellen! Alvast heel erg bedankt

Liefs,

Een hele ongeruste dochter

Login of registreer om te reageren
09-12-2019 om 21:40 uur

Ik ben geen dokter en kan geen kanker uitsluiten uiteraard
Maar verhoogde ontstekingswaarde duidt meestal eerder op een infectie of ontsteking ergens in het lichaam en een longontsteking zou dan gezien de foto niet gek zijn
Maar blijkbaar is die niet zoals je zou verwachten anders was de diagnose meteen duidelijk.
Snap dat je ongerust bent maar t hoeft zeker niet meteen het ergste te zijn. Maar je snapt dat wij hier het ook niet kunnen uitsluiten. Daar is nader onderzoek voor nodig en dat staat gepland.
Maar wachten op een uitslag is een moeilijk iets... sterkte en we hopen met jullie mee dat het meevalt!!

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 08:59 uur

Hoi Milou,

Het is heel lastig om te zeggen zelfs als we alle informatie hadden en arts waren. Dat is waarom de arts ook meer onderzoek wil doen voordat hij uitspraken doet.

Het enige wat ik kan zeggen is ga niet meteen van het ergste uit en wacht de scan af. Ik hoop dat het goed nieuws is wat jullie krijgen!

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 10:31 uur

Hoi Milou,

Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn, maar het kan alle kanten nog op. Heel goed dat ze al snel verder onderzoek doen en jullie niet lang op de uitslag hoeven te wachten. Zoals Soosh al schrijft: ga niet meteen uit van het ergste. Sterkte deze week!

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren