Date wel of niet vooraf vertellen van mijn astma

04-07-2018 om 10:40 uur

Hoi Allen

Ik zit met een dilemma, ik ben jaren geleden door mijn ex in de steek gelaten omdat hij mijn astma niet meer aan kon. Toen heb ik heel lang geen behoefte gehad aan een relatie, mede ook omdat het zo vreselijk slecht met mijn astma gaat.

Maar door en vriendin nu toch overgehaald om me op te geven op een datingsite, nu heb ik een leuke man ontmoet en we hebben een date gepland.

Maar nu spookt het maar door mijn hoofd, moet ik hem van te voren inlichten over mijn astma, ik heb een behoorlijke ernstige vorm (ernstige instabiele allergische astma) met veel ziekenhuis opnames en met behoorlijke leefbeperkingen.

Wat adviseren jullie?

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 11:54 uur

Hoi,

Persoonlijk zou ik het niet vooraf zeggen. Laat ze eerst maar eens de persoon kennen en dan komt het waarschijnlijk wel al snel ter sprake. Je hoeft er geen geheim van te maken, maar zelf zou ik het niet vooraf zeggen. Zelf ben ik redelijk open over mijn ziekte etc. Ik denk dat tijdens de eerste date dat jullie het hebben over je leven en het dan waarschijnlijk al ter sprake komt. In ieder geval alvast heeeeeeel veel plezier op je date!

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 12:45 uur

Hoi Besje. Niet vooraf vertellen, zoals Nickiie ook aanraadt. Jij HEBT astma, je BENT geen astma! Je bent een vrouw met allerlei karaktereigenschappen en daarom wordt iemand verliefd op je.
Dat jij in de steek gelaten bent, zegt meer over je ex, dan over jou.
Er zijn genoeg leuke mannen die zo'n smoes niet nodig hebben om je te verlaten.
Dus, ga leuk op date en laat ons even weten hoe het verder gaat. Succes meis!

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 15:04 uur

Ik zou het wel noemen tijdens de eerste of tweede date, maar niet van te voren vertellen of er een zwaar verhaal van maken. Het komt vanzelf wel als jullie elkaar beter gaan leren kennen.
Ik hoop dat het een hele leuke en mooie date wordt besje!

Login of registreer om te reageren
04-07-2018 om 15:19 uur

Dank jullie voor jullie reactie's

Dan vertel ik het idd wel bij de 1ste of 2de date en niet vooraf.

Ben best wel zenuwachtig moet ik zeggen. En ik zal jullie op de hoogte houden hoe de date verlopen is

Login of registreer om te reageren
05-07-2018 om 07:34 uur

Ik zou het zeker niet bij de eerste ontmoeting vertellen. Eerst maar ff kijken of het klikt.

Spannend hoor en succes toegewenst!!!

Login of registreer om te reageren
04-12-2019 om 21:02 uur

Hallo allemaal...bij toeval (of niet) kom ik op deze site terecht....en het verhaal van besje gelezen...ik zit met het zelfde verhaal....ik heb nog geen date zou het graag willen...alleen heb ik nog geen datingsite kunnen vinden voor mensen met longproblemen...iemand hier ervaring mee? Heel veel liefs van mij.... Tina

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 11:37 uur

Reactie op Thirza
Hoi Besje. Niet vooraf vertellen, zoals Nickiie ook aanraadt. Jij HEBT astma, je BENT geen astma! Je bent een vrouw met allerlei karaktereigenschappen en daarom wordt iemand verliefd op je.
Dat jij in de steek gelaten bent, zegt meer over je ex, dan over jou.
Er zijn genoeg leuke mannen die zo'n smoes niet nodig hebben om je te verlaten.
Dus, ga leuk op date en laat ons even weten hoe het verder gaat. Succes meis!

mooi verwoord Thirza, zo zie ik het ook

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 15:49 uur

Hoi @besje1969,

Ik zou het vooral lekker op jouw tijd doen allemaal. Het feit dat jouw ex jou verlaten heeft omdat het teveel was is heel erg verdrietig, maar zegt inderdaad meer over hem dan over jou.

Ik zou lekker gezellig gaan daten en als het ter sprake komt, prima. Zo niet, ook prima. Gewoon lekker doen waar jij je lekker bij voelt. Uiteindelijk is dat het ook he? Lekker een hapje eten of een drankje drinken met iemand die jou gezellig lijkt. Ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben !

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 17:19 uur

Soosh het bericht van Besje1969 is van juli 2018 he.

Login of registreer om te reageren