Eczeem en (merino)wol?

04-12-2019 om 20:24 uur

Onze jongste is nog maar kortgeleden geboren, maar lijkt ook (een lichte vorm van) atopie te hebben. Nu wil ik voor haar wat warme vestjes en mutsjes kopen nu het wat kouder wordt, maar hoe zit het ook alweer met wol en eczeem? Dat is toch geen geweldige combi?
En hoe zit het met merino en/of kasjmier? Is dat anders?
En als wol überhaupt geen optie is, wat is dan lekker warm? Ik hoor graag jullie tips!

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 06:32 uur

ik, al lang volwassen, heb iets eczeem, en ben dol op merinowol outdoor kleding, nooit jeuk of irritatie.
is er ook fleece voor die hele kleintjes? dat is ook heerlijk warm.

en natuurlijk, gefeliciteerd met dit kindje!

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 09:19 uur

Fleece is niet geschikt voor pasgeborenen, dan kunnen ze hun warmte niet kwijt.

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 15:21 uur

Heb behoorlijk eczeem, van kind af aan.. Heb geen last van wol, slaap er zelfs onder!

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 15:38 uur
Reactie op Milly

Heb behoorlijk eczeem, van kind af aan.. Heb geen last van wol, slaap er zelfs onder!

Hier nog zo een
. Heerlijk zo’n bed ;)
en k draag t liefst wol
ook. Zojuist pullover van kasjmier gekocht en thermoondergoed van 100% merino. Heerlijk

Maar als je allergisch bent voor schapen dan wordt het hem niet natuurlijk, is dus per persoon verschillend

Login of registreer om te reageren
05-12-2019 om 22:38 uur

Dank voor al jullie reacties en ook voor je felicitaties Emsepems!

Dan ga ik merino gewoon voor haar proberen, want we willen haar natuurlijk wel lekker warm houden.

Daantje, over fleece bij pasgeborenen en dat het niet zou mogen dat heb ik nog nooit gehoord, maar zou kunnen..

We gaan nu iig voor de merino.

Login of registreer om te reageren
06-12-2019 om 08:41 uur

ik zie ook op de websites dat fleece gewoon verkocht wordt voor kleintjes. Natuurlijk moet je altijd in de gaten houden of ze ook te warm (of te koud) worden.

ik hoop dat marinowol je kleintje goed doet. ik woon er in al ik buiten ben
waarschijnlijk weet je al dat wasmiddel ook belangrijk is, er zijn veel soorten dermatologisch getest, meestal veilig bij eczeem

Login of registreer om te reageren
16-12-2019 om 13:26 uur

Er zijn ook katoenen vestjes. Met een langmouwshirtje eronder + rompertje, is dat echt warm genoeg voor een baby die in een verwarmd huis verblijft.
Ik zou zo jong ook geen fleece kopen, want oververhitting is een gevaar voor jonge baby's.

Login of registreer om te reageren