Heb jij nog gesport vandaag? #58

30-10-2019 om 17:40 uur Gesloten

Hier weer verder

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #57

De reacties zijn gesloten.
27-11-2019 om 23:20 uur

Ja hoor, ik doe oefeningen met joetoep! Met gewichtjes en slinger de beentjes ook nog de lucht in, even fysio op laag pitje...komt in januari weer, eerst even aansterken en vooral virusjes ontlopen...
En ademhalingoefeningen en een stukje huishouden, ook beweging.

28-11-2019 om 06:31 uur

Hier vijf keer per week wisselende sporten op advies van alle betrokken zorgverleners.
Dagelijks fietsen en wandelen. Een paar keer per week Nederland in beweging.

28-11-2019 om 08:08 uur

fijnzo goudvisje en suus

eigenlijk zou ik vandaag sporten, maar door virusinfectie ben ik meer aan t hoesten. dus twijfel ik of ik wel of niet zal gaan.... dagje rust is ook niet fout

28-11-2019 om 09:07 uur

Dagje rust zou ik doen @emsepems, zo'n virus maakt soms zo moe en je beweegt zodra het kan dus daar ligt het niet aan.
Jezelf even ontzien en wat verwennen :) mag en moet soms best!
Vooral met sport ga ik dan meer hoesten en dat sloopt je meer dan je opbouwt.
Sterkte!
Ik ga rondje swifferen, al wat opstart oefeningen gedaan, arm en romp oefeningen om meer ruimte te krijgen voor de longen, helpt wel wat!

28-11-2019 om 09:37 uur
Reactie op goudvisje

Dagje rust zou ik doen @emsepems, zo'n virus maakt soms zo moe en je beweegt zodra het kan dus daar ligt het niet aan.
Jezelf even ontzien en wat verwennen :) mag en moet soms best!
Vooral met sport ga ik dan meer hoesten en dat sloopt je meer dan je opbouwt.
Sterkte!
Ik ga rondje swifferen, al wat opstart oefeningen gedaan, arm en romp oefeningen om meer ruimte te krijgen voor de longen, helpt wel wat!

toch wel een half uurtje gesport. pfft, t was zwaar.
vanmiddag met de fysio maar even overleggen wat ik nu qua sporten/opbouwen het beste kan doen. En verder hoef ik niks vandaag.
nu heerlijk koffie met filmpje :-)

ik vind swifferen ook top! Ga je ook voor koffie met een filmpje?

28-11-2019 om 10:19 uur

Lekker aan d e koffie en film, ik koffie en haken....en straks koffievisite, kletsen ook al topsport.
Nu maar lekker uitrusten, toch mooi maar weer gedaan!

28-11-2019 om 11:23 uur

Ik ga 2x per week een uur naar de oncofit. Maandag en donderdag. Daar tussendoor wandel ik als het even kan een uur per dag.

28-11-2019 om 11:33 uur

Net 2 minuten met de gewichtjes. Daarna 5 minuten looptest door de kamer. Sjees, m'n benen zeg! Dit is wel wat anders dan met de hond lopen. Die piest tenminste nog onderweg, heb ik ff rust. Met de test niet. hahaha

28-11-2019 om 14:42 uur

Klinkt intensief Anna50. was dit met de fysio?
OmaAkke, goed bezig zo. Een kopje koffie na de oncofit?
Goudvisje, ook koffie drinken is soms sporten, zeker met gezelligheid om je heen. Veel plezier.

ik ben net bij de fysio geweest voor mijn arm/schouder. Volgende week laat hij mij wat oefeningen zien in het sportcentrum die goed zijn voor mijn schouder.
Ook vertelde ik hem dat ik sporten op dit moment niet opbouw ondanks 3x in de week sporten en dat ik zo moe ben, longarts en ik zien dat t niet goed gaat.
Fysio wil me gaan helpen met de conditie op te bouwen door de HIP(P) therapie in het sportcentrum. Dit is een methode die veilig is voor longpatiƫnten en hartpatiƫnten waarbij je 30 seconden op max gaat en dan weer 2 minuten uitrust. dit 5x, en iedere dag. Hierdoor prikkel je je hart en longen en bouwt daardoor weer op.
over een week beginnen we ermee, ik ben beniewd :-)

Iemand bekend met deze vorm van training?

28-11-2019 om 14:59 uur

Ik ken wel HITT, hoge intensiteit interval training. Dat is idd 30 sec max en dan 2min rust. Is heel veel over te vinden met Google. Zowel info als oefeningen op youtube.
Veilig met goede warming up en cooling down. Als je longen de hoge intensiteit aankunnen, kun je met deze trainingsvorm goed en snel resultaat halen.